Gestreden, maar vergeten onszelf te belonen!

19 Sep 2016 | Senioren, SVF VR1

18 september, de meeste dames van SVF zijn er nog steeds van ondersteboven, 95 % van de wedstrijd op de helft van de tegenstander gespeeld en toch met lege handen van het veld af.

Nou ja, lege handen, met 0-0 en een gedeelde 3e plaats na 2 wedstrijden waren we vorig seizoen zeer tevreden geweest. Nu overheerste maar 1 ding, tegenstander Kampong hield ons de hele wedstrijd van scoren af.

Een zeer verdedigend ingesteld Kampong, nieuwkomer in de competitie, was vastberaden om vandaag een punt binnen te slepen. Een team dat nog niet alle spelregels en ingooien beheerste bleek toch in staat om overeind te blijven tegen ons. Een verklaring? Wij wilden gewoon te graag. Kampong, een team dat vooral bestond uit zeer sportieve dames, met een hockey achtergrond kon ook natuurlijk afwachten en ons laten komen, het spel maken is voor ons nieuw, maar hier zullen we toch aan moeten wennen.

Een kiezelhard schot van Sharuska en een paar uitstekende corners, waar niemand van ons het hoofd tegen zetten, waren de belangrijkste wapenfeiten. Natuurlijk 2 uitvallen van Kampong waren beste even schrikken, zelfs een bal belande bij ons op de paal. Maar het spelbeeld was verder een belegering op het doel van Kampong, met uitblinker Romy als grote strijder en onvermoeibaar voorbeeld van willen winnen koste wat kost.

De reserve bank was ook vandaag weer goed gevuld en een zeer positief punt vandaag was dat de nieuwkomers steeds beter aan beginnen te haken, prima niveau van Angela, Suus en Loes en ook Annet was lekker bezig. Zo hebben we een zeer compleet team, met veel mogelijkheden. Nogmaals respect voor het geduld en begrip dat de dames hebben voor het feit dat er ten opzichte van vorig jaar veel meer gewisseld wordt.

Meid van de week Floor, had de beste zaken gedaan dit weekend, samen met de kittens zaterdag hun 2e wedstrijd gewonnen en zelf 3x gescoord, hadden we dan toch Floor mee moeten laten doen…..?!

Na afloop een heerlijke wedstrijdbaltaart van de balsponsor en HET hoogtepunt van de dag, de uitreiking van de presentatiegids met ruim aandacht voor dames en meiden voetbal bij SVF.

Volgende week uit naar MSV, de dames hebben er nu al weer zin in!