Geslaagd voor de VSR-Cursus

23 Sep 2020 | Laatste Nieuws

Maandag 4 november 2019 startte de verenigingsscheidsrechter cursus van de K.N.V.B. voor maar liefst 18 cursisten van S.V.F., s.v. AURORA, S.V.L. en C.D.W. De cursus is vanuit S.V.F. in een prettige samenwerking met s.v. AURORA opgezet en de locatie van deze 4 avonden werd verdeeld tussen beide voetbalverenigingen. De week daaraan voorafgaande was een avond ingepland bij S.V.F. voor de begeleiders van alle cursisten en wat er van ze verwacht werd.

De eerste avond bestond uit een theorieles  met voorbeelden op beeldscherm en op het voetbalveld van S.V.F.. Op getalenteerde wijze en met de nodige humor werden diverse situaties besproken, in praktijk en op beeldscherm getoond door de sympathieke cursusleider van de K.N.V.B. Ad van de Korput en zijn rechterhand Nick Smit D.I.O. (Docent In Opleiding). Buitenspelsituaties, vernieuwde spelregels, de rol van de scheidsrechter, afspraken met de grensrechter etc. kwamen aan bod.

Vanaf dit moment konden de cursisten aan de slag met hun opdrachten en starten met praktijkervaring opdoen tijdens de wedstrijden. De cursisten van S.V.F. werden hierbij begeleid door 2 ervaren scheidsrechters van de club, Kees Mocking en Harry van Beek. Na de wedstrijden werden de situaties die zich voordeden besproken die nog verbeterd konden worden en die al heel goed gingen. Hiervan werden verslagen gemaakt en digitaal ingeleverd bij Ad.

De 2e en 3e avond waren praktijklessen. Eind november werd een oefenwedstrijd gespeeld tussen s.v. AURORA  JO14-1 – S.V.F. JO14-1 in Werkhoven en in december werd in Cothen een wedstrijd van S.V.F. JO17-1 – s.v. AURORA JO17-1 gespeeld. Mooi om te zien hoe enthousiast de scheidsrechters in spé hun ontwikkelingen doormaakten en dat de teams van beide verenigingen deze avonden, in het belang van de nieuwe scheidsrechters, de wedstrijden konden spelen. Helaas hield het in maart ineens op met de cursus wegens COVID-19 en heeft de 4e avond een half jaar op zich moeten laten wachten.

Maandag 21 september j.l. was het dan toch zover. Op de laatste avond bij s.v. AURORA werd een theorie-avond gegeven met eindtoets. Ook de begeleiders en coördinatoren van S.V.F. en s.v. AURORA mochten meedoen met deze toets.  Nadat alle toetsen waren nagekeken bleek dat iedereen was geslaagd! De cursisten konden nu dan eindelijk hun felbegeerde diploma in ontvangst nemen! Vol trots kunnen we melden dat S.V.F. nu 5 erkende verenigingsscheidsrechters rijker is! Zij krijgen van S.V.F. een mooi tenue voor hun belangrijke taak !

Bart van Schaik, Manon Luiten, Lars van Bemmel, Lars Odijk en Lucas Kreling van harte gefeliciteerd met jullie diploma’s en heel veel sportplezier in de toekomst tijdens de wedstrijden die jullie gaan fluiten. Uitstekend gedaan!

Nancy van Rooijen