Geen punten voor SVF in de beker

16 Sep 2018 | Laatste Nieuws, SVF 1

Vandaag, 15 september, op bezoek bij het altijd gastvrije Faja-Lobi/KDS. SVF nog steeds niet compleet door blessures en vakanties. Het eerste kwartier was het elkaar aftasten. Faja Lobi/KDS kwam echter wel erg makkelijk op 1-0 voorsprong door een foute terugspeelbal. De linksbuiten van Faja-Lobi/KDS wist daar wel raad mee en zijn schot was voor keeper Timo de Groot kansloos. Al gauw hierna een kans op de gelijkmaker voor Julian Heijmans, maar deze werd helaas niet verzilverd. Helaas moest na een half uur spelen Justin Schoonderwoerd geblesseerd uitvallen. Stephan Rieff nam zijn plaats in.

Hij heeft hier echter maar kort van kunnen genieten. Helaas kreeg hij na drie minuten een rode kaart. Een doorgebroken speler werd door hem, volgens de scheidsrechter, onreglementair afgestopt en dat betekende een rode kaart. De vrije schop die hierop volgde was onhoudbaar voor Timo.(2-0) Met deze stand werd de 1e helft afgesloten.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Voor Nando Koedam kwam Mats Vermeulen in het veld.Zou SVF in deze 2e helft, met 10 man, nog goed tegenstand kunnen bieden? Daar waar de passes in de 1e helft wat onnauwkeurig waren, lukte dat nu beter. Na 15 minuten werd door Remco den Broeder een lange bal gegeven op Julian Heijmans. Deze bracht de bal goed onder controle en wist te scoren ondanks hevige tegenstand. Hierna was het duidelijk dat Faja Lobi/KDS de beter voetballende ploeg was en bracht de stand in rap tempo op 4-1. Daan de Haas werd als laatste wissel in gebracht door Edwin Bakker voor Rik van der Mispel. SVF bleef hard werken, maar tot het opzetten van een goede aanval kwam het niet.

Toch wist SVF de stand wat draaglijker te maken. Mats Vermeulen mocht een vrije bal nemen.
Hij wist Julian Heijmans keurig te bereiken, die op zijn beurt de keeper wist te verschalken.(4-2)
Helaas moest Mats het veld verlaten door een blessure. De laatste tien minuten met negen man moesten natuurlijk uitgespeeld worden, maar de scheidsrechter had ook mogen affluiten.Hopelijk vallen de nieuwe blessures mee en zullen zij samen met de reeds geblesseerden gauw beschikbaar zijn. Zaterdag 22 september a.s. de eerste competitie wedstrijd thuis tegen Oranje Wit om 14:30 uur.

Foto van deze wedstrijd kunt u vinden in het album.