Geen punten voor S.V.F.1

21 Dec 2015 | SVF 1

Zonder Remco den Broeder, Nick Vermeer en Freek Leferink, trok SVF ten strijde tegen Zwaluwen Utrecht met als doel om de eerste helft van de competitie positief af te sluiten.

De 1e helft zag men dat de doelstelling menens was. SVF speelde agressief en er werd hard gewerkt. Deze strijdwijze is voor SVF onontbeerlijk en moet ook de boventoon voeren.
Beide teams waren aan elkaar gewaagd met een licht overwicht voor SVF. Kansen over en weer maar tot scoren kwam het niet in de 1e helft.

De 2e helft bleef SVF hard werken. Na tien minuten werd dit beloond. SVF kreeg een vrije trap te nemen die door Mats Vermeulen in het doelgebied werd geplaatst.
In de wirwar van spelers was het Martin Oostveen die de bal over de doellijn wist te werken en zo SVF op voorsprong bracht  (0-1). De wedstrijd was echter nog lang niet gelopen. Zwaluwen voerde de druk op maar met een beetje geluk had SVF de stand op 0-2 kunnen brengen. Tien minuten voor tijd was het nog steeds 0-1. Zou het dan toch lukken !!

Twee wissels werden ingebracht. Jeroen de Wit voor Sam Odijk en Jorrit van Dam voor Robin Jansen. SVF kwam steeds meer onder druk en kwam zelf niet meer aan aanvallen toe.  Voor de supporters en begeleiding  was het billen knijpen. Wat zij niet hoopte, gebeurde toch. Zwaluwen wist zelfs in de laatste tien minuten nog tweemaal te scoren en SVF stond weer met lege handen. Aan deskundigen om deze fase op de juiste manier te analyseren. Ik ging in ieder geval zeer teleurgesteld naar huis.

Foto’s van deze wedstrijd staan op de site. De eerstvolgende wedstrijd voor SVF is thuis op 7 februari 2016.  Zou deze wedstrijd na driemaal te zijn afgelast nu eindelijk gespeeld kunnen worden ? Tot slot wens ik iedereen fijne feestdagen en een gezond en sportief 2016.    Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief