FC Driebergen JO13-6 – SVF JO13-3G

06 Nov 2016 | JO13-3, Pupillen

Vandaag 5 november gaan we voetballen in Driebergen en het wordt een spannende wedstrijd, want we staan met de punten ongeveer gelijk. We zouden deze wedstrijd wel eens kunnen winnen.

Als de scheidsrechter het fluitsignaal geeft beginnen we gelijk best goed. Wij zijn al een aantal keren in de aanval geweest, maar na 3 of 4 minuten gaat de tegenpartij in de aanval en is het al 1-0 voor F.C. Driebergen. Na wat dribbelen van de ene naar de andere kant van het veld schoot de keeper van de tegenpartij verkeerd uit en belandde de bal recht voor de voeten van Thomas. Die passte naar Kaisa en die schoot de bal in het doel. Toen was het 1-1. Vlak daarna maakte Wisse een mooie actie maar die werd afgeketst door de handen van de keeper.

Ze komen weer onze kant op maar Femke blokte de bal keihard. En dan zijn wij weer in de aanval. Simon V komt schuin voor de keeper te staan en schiet op het doel, maar helaas net ervoor langs. Nu zij weer, maar het wordt buitenspel. Bas passt naar Simon V, maar die wordt onderuit gemaaid (per ongeluk). Luuk aan de bal en speelt een hoge bal naar mij, ik gaf de bal via een knietje op Simon V, hij dribbelt door en schiet op doel, 1-2. Volgende actie van mij ging deze keer naar Quinten want die staat vrij voor het doel, helaas krijgt hij de bal verkeerd op zijn voet en mist. Nog geen minuut later gebeurt bij Luuk het zelfde.

Vlak daarna wordt Wisse in het 16m gebied (per ongeluk) keihard op zijn scheen getrapt, penalty. Quinten neemt de penalty en schiet de bal recht in de kruising, 1-3. Op naar de 2e helft.

De tegenstander maakte een behoorlijke comeback. Simon v. A. en Max probeerden beiden de bal tegen te houden maar helaas wordt het 2-3. Daarna nog een tegendoelpunt 3-3. En nog 1, 4-3

Best balen, want het ziet er naar uit dat we gaan verliezen. Bijna de hoop verloren, maar in de laatste minuut maakte Simon V nog 1 doelpunt, 4-4. Even later floot de scheidsrechter af.

Het was een spannende wedstrijd.

Groeten, Joep

Schrijf je in voor de nieuwsbrief