FC Delta Sports JO8 tegen SVF JO8

09 Sep 2017 | JO08-1, Pupillen

Een uitwedstrijd in Houten. Aanvang 8:30 verzamelen om 7:30. Daar doen we het allemaal voor. En dan ook nog het ideale voetbalweer. Paraplu’s, regenjassen en veel goede moed. Na een goede warming up van coach Dirk-Jan is SVF klaar voor de wedstrijd.

Delta Sports geeft veel druk op SVF en we komen moeilijk weg van het goal.  We komen op 1-0 en 2-0 achter.  Na de eerste time-out heeft de peptalk van coach Gerjan geholpen: veel druk van SVF en meerdere doel kansen. Na een onderschepping van Vigo komt de bal via Tygo bij Tom en bijna een doelpunt. Helaas in de tegenaanval een doelpunt. Keeper Bente kon helaas de bal niet tegen houden. We krijgen de bal niet weg en weer een doelpunt. Einde 1e helft : 4-0

De 2e helft wisselen we van keeper en starten we weer met druk zetten. Toch weet de tegenstander te scoren 5-0. Goed verdedigend werk van Tim en Lars voorkomt nog een doelpunt.
Een goede aanval van SVF en bijna een goal van Lars. Later onderscheppen we weer de bal en komt Freek door, helaas goed verdedigd door Delta Sports.

Yes yes yes GOAL ⚽GOAL ⚽GOAL⚽. Gevalletje doellijntechnologie en het doelpunt wordt gegeven 5-1, gemaakt door Tom, die we gelijk tot topscorer van het team kunnen bombarderen.

Veel balbezit voor SVF. Leuk samenspel en bijna weer een goal. Het 2e doelpunt hangt in de lucht. Net als de regen die er nog steeds valt. Houten lukt het helaas wel om de doelpunten te maken en ze lopen uit tot 8-1.

De afsluiting met de penalty’s wordt door SVF gewonnen. Bente staat haar “mannetje” op het goal en Bente’s “mannen” schieten de penalty’s goed in.

Goede wedstrijd en op naar volgende week. Deze stijgende lijn (dalende tegendoelpunten) zetten we voort. Dan komt CDW bij ons op bezoek.

Patrick Terschegget

Schrijf je in voor de nieuwsbrief