Familietoernooi 2018

09 Jun 2018 | Laatste Nieuws

Het 30e familietoernooi, een jubileum met 20 teams ! Een aantal wat in jaren niet meer was behaald.

Gestart met 4 poules van 5 teams op 4 veldjes, zo kan iedereen 4 wedstrijdjes voetballen voordat de finales begonnen. Het weer was geweldig wat de sfeer al gelijk goed maakt . Iedereen had er weer zin in.  Mag gemeld worden dat er zeer sportief gevoetbald werd, 1 akkefietje in het begin van de dag welke door scheidsrechter en organisatie goed werd verteld wat de basis is van dit toernooi, meedoen en gezelligheid.

Net als vorig jaar jaar werd wegens groot succes het ‘watersjoelen’ weer herhaald, wat ook voor de kinderen om in te spelen geweldig was, rond half 11 s ochtends gingen de eerste kinderen al ‘te water’  en ook de deelnemers aan het spel wilden maar al te graag een extra keertje. Kortom een groot succes en dit jaar werd het spel met een miniem verschil gewonnen door de familie Verkens.

Voor de jubileumversie had de organisatie een 2-tal extra zaken geregeld, in de kantine werd een fotocollage vertoond op het scherm van foto’s van de laatste 30 jaar, erg leuk om te zien. Tevens was in de kantine de fotohoek geheel voorzien van foto´s van 30 jaar familietoernooi. Hierbij kon men ook lezen wie er op de foto´s staan. Duidelijk was te zien dat hier de 30 jaar ook niet stil heeft gestaan.

Er werd ook een tweede spel georganiseerd, petje-op-petje-af, iedereen wel bekend. Alle deelnemers ontvingen een jubileumpet van SVF. Er werden vragen gesteld over de laatste 30 jaar. Onder vakkundige leiding van Bob Scherpenzeel werd het spel gespeeld. De vragen bleken lastig en al gauw bleef Renske van de familie(s) Stoof-Rief-Jansen al enige over en ging er met de extra consumpties vandoor.

De wedstrijden…, na de poulewedstrijden speelden de poulewinnaars de halve finales, Mocking1-Aalbertsen en Mocking2-Bero.

Uiteindelijk stonden Aalbertsen en Mocking2 in de finale waarna Aalbertsen er na een spannende wedstrijd met de 1e prijs en wisselbeker vandoor ging.

Uiteindelijke stand :

1e Aalbertsen
2e Mocking-2
3e Bero
4e Mocking-1.

Sportiviteitsprijs ging dit jaar verrassend naar de familie Van den Bogaard.

Nog goed om te vermelden dat de blessures dit jaar meevielen, gelukkig niet te druk dus voor Joren. Na alle activiteiten werd er nog lang nagenoten en nagepraat onder genot van het mooie weer en een drankje.

We willen hierbij alle vrijwwillgers weer bedanken voor dit grote feest, de scheidsrechters, de muziek (andere!), de dames die de hamburgers bakten en het kantinepersoneel. Tot volgend jaar !

Jeroen van Amersfoort.

FOTOALBUM