Eindelijk weer eens 3 punten

29 Mar 2016 | Senioren, SVF 1

Vandaag 28 maart de cruciale wedstrijd SVF-Odijk. Beide teams zitten in de degradatie zone. SVF staat drie punten achter op Odijk. Bij verlies zou het wel heel moeilijk worden om degradatie te ontlopen.

Met de stormachtige wind tegen begon SVF strijdvaardig aan de wedstrijd. Voor beide teams was het moeilijk om kansen te creëren. Hoge ballen vlogen overal heen. Combinaties waren ook al lastig. Bij Odijk was hierbij de pass vaak te hard en voor SVF was het ook moeilijk om een pass op maat te geven.

De kansen die Odijk kreeg werden tenietgedaan door de goed spelende keeper Matthijs Mocking  op de voorgrond. Ook SVF kreeg, ondanks de harde tegenwind een paar kansjes maar wist deze niet te verzilveren. Met de wetenschap, dat SVF in de 2e helft de harde wind in de rug had, was het prettig, dat men met een stand van 0-0 ging rusten.

In de 2e helft een aanvallend SVF en Odijk dat moest worstelen tegen de harde wind. Lang kon Odijk beletten dat SVF tot scoren kwam. Twee spelers, Nick van Dam en Regino Odijk, waren inmiddels gewisseld voor Sam Odijk en Freek Leferink. Vijf minuten voor tijd kwam SVF eindelijk tot een goede aanval en met het hoofd wist Scören Verbeek de verlossende 1-0 te maken.  Dolle vreugde dus.

Odijk zette alles op alles voor de gelijkmaker. Was daar overigens heel  dicht bij maar Mark Mocking wist dit op de doellijn te voorkomen.

a.s. Zondag 3 april speelt SVF wederom een thuiswedstrijd tegen UVV een gedegen tegenstander.

Hopelijk heeft SVF de smaak te pakken van winnen !  Ik hoop dat vele supporters, net als afgelopen zondag naar het sportpark komen om onze jongens aan te moedigen. Het zal zeker helpen.

Foto’s zijn te zien in het album.