Eindelijk resultaat!

29 Nov 2015 | SVF VR1

Zondagochtend half 10, verzamelen bij SVF na een weergaloze gemaskerd (voet)bal feestavond, georganiseerd door Debbie & Anouk. Tot in de late uurtjes was er gefeest door vrijwilligers bij SVF en onze dames waren natuurlijk nagenoeg allemaal van de partij.  Keurig op tijd, maar niet helemaal fris en fruitig staken wij de lek over en daalden af naar Culemborg, waar de dames van Vriendenschaar de messen al geslepen hadden, natuurlijk hadden zij de stand ook bekeken en dachten een makkie te hebben.

De warming-up kwam wat moeizaam op gang, Kaka had het zo koud dat ze warm liep in haar ‘badjas’… Inmiddels in de vertrouwde opstelling, maar zonder Manouk die een weekje rust moest houden vanwege een blessure, maar toch maar in een trainingspak gestoken om de tegenstander het gevoel te geven dat we niet 1 maar 2 wissels hadden. Maaike maakt haar debuut als linksback en deed dat erg goed, zelfs toen de gevaarlijkste speelster van Vriendenschaar er na 25 minuten in kwam, ook deze werd vakkundig uitgeschakeld door onze jongste aanwinst. De achterhoede staat sowieso als een huis, nu 3 wedstrijden op rij komt er een vast patroon in en het duo Simone en Romy maken elke aanval onschadelijk, smullen.

Wederom was het middenveld weer voor SVF en konden zowel Kirsty als Debbie maar vooral Melissa regelmatig gelanceerd worden. Samen met Simone was deze laatste zeker de uitblinker van vandaag. Niet van de bal af te krijgen en een plaag voor de achterhoede. Dit werd al snel beloond door een prachtige knal van Laura op de lat, die volgens ons al over de achterlijn was gegaan, maar voor het eerst dit seizoen kregen we te maken met een ouderwetse thuisfluiter… Gelukkig reageerde SVF alert en kwam de bal via Melissa voor de voeten van een Vriendenschaar dame, die heel sportief alsnog haar plicht deed. 0-1 voor SVF…. De eerste keer op voorsprong dit seizoen!!!!

Een aangeslagen Vriendenschaar kwam niet aan voetballen toe en ondanks wat goedkoop gegevens vrije trappen die allemaal naast het doel werden geplaatst konden zij ons geen pijn doen. Voorin bleven we gevaarlijk en een schitterende steekbal op Debbie werd keurig afgerond 0-2!!!  Zelfs de 0-3 lag nog op de schoen van onze spits, maar ging snoeihard over. De tegenstander van Anouk mocht alles uithalen van de scheidsrechter en  onze DJ werd dat op een gegeven moment zat en gaf een goede beuk terug. Als beloning mocht zij 6 minuten voor rust met geel van het veld af en moesten we met 10 man verder. Nu kunnen wij toevallig hele wedstrijden met 10 man spelen, dus ook hiervan raakten we niet onder de indruk.

Met een 2-0 voorsprong de rust in, waarna ook Sophie in het veld kwam voor een geblesseerde Laura. Het weer werd er ook niet beter op, gelukkig zat onze supporter Martin lekker droog op de hoofdtribune en kon hij de grote lijnen bekijken. Ook hij zal gezien hebben dat elke lichte overtreding van SVF of iets wat er maar op leek direct bestraft werd met een vrije trap, daar wij er geen kregen, we waren gewaarschuwd. Nu spelen wij eenmaal behoorlijk fysiek, dus een 20-30 vrije trappen kregen we toch wel tegen. De rechtsbuiten van Vriendenschaar zou niet misstaan hebben bij onze heren 2 en werd steeds vaker gevonden. Een prachtige dieptepass van Vriendenschaar en ze kwam oog in oog met Patricia te staan, maar die verkleinde prima de goal en de bal belandde op de paal.

Toch kwam daar uiteindelijk een corner uit die we niet goed konden wegwerken en een dame van Vriendenschaar drukte keihard af 1-2. De scheidsrechter deed er nog een schepje bovenop en strooide met vrije trappen voor Vriendenschaar. Een misverstand tussen onze laatste man en keeper werd goed benut door een slimme spits van de tegenpartij en ze kopte de bal over Patricia 2-2. Daarna werd er wederom keihard gewerkt in de stromende regen, maar het feest begon zich nu ook op te breken… Een paar dotten van kansen aan beide kanten en uiteindelijk toch wel een uitslag waar wij mee konden leven 2-2.

Ons eerste punt is binnen en ons doelsaldo verdubbeld !
We hebben de stijgende lijn eindelijk uitgedrukt in een resultaat, dat smaakt naar meer. De ziekenboeg stroomt ook weer langzaam leeg, dus volgende week bijna op oorlog sterkte ontvangen we de dames van Rivierwijkers, de eerste overwinning komt er nu snel aan mensen!