Eerste uitwedstrijd VR1 zat niet helemaal mee

09 Oct 2017 | Senioren, SVF VR1

Onze 2e competitiewedstrijd stond op het programma. Vandaag de eerste uitwedstrijd in Maarssen. Het was een wat donkere, regenachtige dag maar dat mag het niet verpesten. Toen we eenmaal het veld op gingen.. scheen de zon weer, prima voetbalweertje dus.

We begonnen zoals altijd met de warming-up, rekken, inspelen en als volgt gingen we nog even de kleedkamer in. Om elkaar op te peppen en te luisteren naar onze fanatieke coaches/trainers. We begonnen met linksback Simone, centraal: Annick en Romy en op rechtsback ik zelf (Lola). Op het middenveld stonden Femke, Jesler en Sharuska. En voorin Anne, Stephanie en Debbie. Na enkele minuten spelen kregen we de eerste corner tegen, en met veel geluk van Maarssen… was het toch echt een doelpunt. 1-0 achter. We herstelden maar het ging nog niet zo goed. We kregen veel ballen door de lucht die we net niet goed opvingen. We waren met z’n alle niet fel genoeg en het lukte allemaal net niet. Na ongeveer 15 speelminuten kregen we corner nummer 2 tegen… en ook die zat er weer in met een gelukje. We raapte ons zelf weer bij elkaar en deden opnieuw ons best. Toen de rust was aangebroken gingen we opnieuw de kleedkamer in.

De wissel voor de 2e helft; Femke ging eruit en Mariska kwam erin. En ook Stephanie werd gewisseld voor Amy. Wat ons meegegeven werd door de coaches was dat we alle duels moeten winnen en feller moeten zijn. Zo gezegd, zo gedaan. De start van de 2e helft was goed, gecontroleerd en fel. Vele aanvallen gehad, en vaak nog goed ook. Erg jammer dat die er steeds niet in wilde. Na een prachtig schot van Sharuska dachten we even blij te zijn. Maar ze schoot op de lat in plaats van op het doel. Hij stuiterde terug over de lijn, of toch voor de lijn? Dat wist de scheids niet dus hij besloot dat het geen doelpunt was. Er werd weer prima gevoetbald maar we hadden veel onnodige fouten en pech vandaag. Sharuska werd vlak na haar schot gewisseld voor de jarige Anouk. Ze mocht maar 70 minuten spelen van haar fysio, omdat ze eigenlijk nog herstellende is van een blessure. Op je hoogtepunt moet je stoppen zeggen ze altijd, maar dat ging vandaag niet op. Nog steeds waren er mooie aanvallen aan beide kanten en stond onze spits Debbie keihard te strijden voorin. Maar er vielen weer geen doelpunten. Laatste 10 minuten werd ik (Lola) gewisseld voor Femke. Maar ook de laatste 10 minuten zat het er niet in.

Eindstand 2-0 verloren, misschien hadden we pech vandaag. En we kunnen beter, veel beter. En dat gaan we volgende week Zondag thuis laten zien tegen Amsvorde om 13:30. Komen jullie gezellig kijken?

Bedankt voor het lezen. En tot volgende week bij een nieuw wedstrijdverslag.

FOTOVERSLAG

SVF VR1