Eerste overwinning Dames !

07 Dec 2015 | Dames zondag

Afgelopen Zondag kwam Rivierwijkers op bezoek, geen hoogvlieger op de ranglijst maar toch altijd nog 7 punten meer dan ons schamele eerste puntje van vorige week. Er stond een harde wind, die van het achterste doel naar het doel bij de kantine woei. De eerste helft speelden we tegen de wind in en de opdracht was eenvoudig, de 0 houden en dan de tweede helft vol gas.

De tegenstander speelde goed verzorgd voetbal, onze spitsen werden goed vast gezet door een prima laatste man. Ook op het middenveld kwamen we niet aan voetbal toe en op een paar uitvallen na werden we niet echt gevaarlijk.

Gelukkig staat onze achterhoede momenteel als een huis, met 2 ´killers´ op de back positie en een centrum waar geen enkele spits meer doorheen komt. Onze doelman Patricia hield ons de eerste helft in de wedstrijd door een paar prima reddingen op soms wel erg makkelijk gegeven vrije trappen. We moesten ons hoofd erbij houden en met een beetje geluk dat een schot op de lat uiteenspatte, haalden we ongeschonden de rust. Niet helemaal ongeschonden overigens, want Kirsty moet geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door een zeer strijdbare Annick.

De tweede helft dan, veel publiek uit Cothen achter het doel van de tegenstander en de wind deed de rest. Rivierwijkers kwam niet meer van hun eigen helft af en we hielden ze in de tang, het wachten was op dat eerste doelpunt. Meerdere kansen voor spits Debbie, maar het zat haar vandaag niet mee, alleen op de keeper af….. maar die stond goed haar mannetje. Voorlangs en 2x op de paal.

Tot er vanaf links een corner werd genomen en in de rebound de bal voor de voeten van Anouk terecht kwam, die twijfelde niet en schoot hem hoog in de hoek binnen. 1-0.

De tegenstander kwam er nog wel een paar keer uit en wederom uit een vrije trap tegen ontstond er een angstig momentje voor ons doel. Maar inmiddels weten onze dames dat je dan even je verstand op nul moet zetten en de bal gewoon weg mag ‘peren’ Rustig speelden we de wedstrijd uit en hoewel we het ons makkelijker hadden gemaakt door 2-0 te maken, sleepten we de eerste overwinning er toch uit.

Er was vast een voorschot genomen op de overwinning want ineens waren daar 2 flessen bubbels, balsponsor Andre Verbeek (Goodwill stukadoors) schonk de wedstrijd-bal-taart en het bleef nog lang gezellig in de kantine van SVF. Dit kalenderjaar nog 2 uitwedstrijden en in januari kun je dames maar liefst 3x bewonderen bij SVF!!