Een terechte uitslag

09 May 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Deze zondag Moederdag geen overwinning maar een tot het laatst spannende en terechte 0-0 voor de Dames 1 van SVF.

Lag het aan het weer? Het hobbelige en kurkdroge veld? Het missen van wat speelsters die normaal vaste waarde zijn? Ik denk dat tegenstander Rivierwijkers gewoon een prima, misschien zelfs wel betere ploeg heeft dan wij op dit moment. Inderdaad staan zij 5 plaatsen onder ons op de 11e plaats, maar hebben zij flink minder wedstrijden gespeeld dan iedereen in de competitie, waarschijnlijk door dat ene slechte veld (zij moeten er nog 4! thuis).

Je kunt ook zeggen dat wij het de afgelopen periode gewoon heel erg goed hebben gedaan qua resultaat. Met deze wedstrijd erbij een reeks van 8 ongeslagen, 3 doelpunten tegen en 24 voor en daarmee stevig op de 6e plaats zijn beland. Met nog 2 wedstrijden te gaan tegen de nummers 3 en 4 is het hoogst haalbare theoretisch nog de 4e plek, maar deze plek staan we zeker niet meer af, complimenten voor dit seizoen met veel blessures en nieuwkomers en in het begin een krappe selectie dus!

De wedstrijd bleef tot het einde toe spannend, degene die zou scoren zou ook definitief de wedstrijd winnen, omdat aan beide kanten de verdediging en keepers het prima deden. Loes vandaag eens uitgeprobeerd als voorstopper en dat deed zij door goede coaching van Simone verdienstelijk. Romy opgeschoven naar de rechtsback, foutloos en aan de andere kant Maaike, die ondanks een verkeerd gevallen Red Bull, superieur was en zelfs rustig in de opbouw begint mee te doen. De trainingen werpen hun vruchten af voor deze eerstejaars ex handbalster!

We moesten het vandaag doen zonder, Kaka, Laura, Annick, Manouk, Ilse en de op het laatst door een blessure afgehaakte Charona. Daar stond tegenover de rentree van Melissa die op de motor door gelegenheid grensrechter Tim werd gebracht. Eigenlijk zou ze nog helemaal niet meedoen, maar ze was niet te houden op de bank en met rood gestifte lippen, toch nog een kwartier vol gemaakt omdat sommigen het echt niet meer volhielden. Dan waren er nog aanstaande speelsters Loes (andere Loes) en Suus, die volgend seizoen waarschijnlijk te bewonderen zijn bij SVF!

Een prima actie van Kirsty, die haar plek voorin op de vleugels helemaal gevonden heeft, net voorlangs. Schoten van Debbie en afgelopen 2 wedstrijden matchwinnaar Anouk, maar de keeper hield goed stand. Aan de andere kant een rustige terugspeelbal van Simone, die door Patricia door het hobbelige veld, wat langer dan normaal onder controle moest worden gebracht. De slimme spits profiteerde daarvoor, maar presteerde het gelukkig om voor een volledig leeg doel naast te schieten! Wat een opluchting.  In het verdere verloop van de wedstrijd nog 2 mooie schoten van Mariska die haar doelpunt zo gegund wordt door iedereen. Ook Annet en Danique een meer dan voldoende pot op de mat gelegd tegen een prima de bal rondspelende ploeg met allemaal zeer fitte dames van gemiddeld 26 jaar.

Patricia moest nog een paar keer flink aan de bak en hield ons zeker weer in de race; de 5e keer de 0 in 8 wedstrijden! Top keeper. Een prima fluitende scheidsrechter gaf ons nog 2x een drinkpauze die hard nodig was. 0-0 de begin- maar tevens dus ook de eindstand, daar konden we beiden mee leven. Met de thuiswedstrijd tegen hen meegerekend hebben we dus 4 punten gepakt tegen een ploeg die eigenlijk ook in het linkerrijtje thuis hoort… maar daar staan wij dus!

Volgende week, 2e pinksterdag de laatste officiële thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar om 14.00 uur, met natuurlijk weer een ‘meid van de wedstrijd’ en een zeer speciale balsponsor!!! Zet deze vast in de agenda mensen, dan maken wij er een mooie voorstelling van.

Binnenkort zal ook de kaartverkoop starten van de SamenloopvoorHoop benefiet wedstrijd tegen SVL. Deze dames spelen in de 4e klassen en kunnen aanstaande zaterdag kampioen worden, dus dat beloofd wat. De benefiet wedstrijd wordt op Zaterdag 21 mei, tijdens de SamenloopvoorHoop, gehouden op veld 1 en ons doel is om de tribune uit te verkopen, de opbrengst gaat natuurlijk naar dit goede doel. Ook lopen onze stoere poesjes zelf mee en worden er allerlei activiteiten door hen georganiseerd, dus ook dat mag je niet missen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief