Een ouderwetse feestdag bij S.V.F.

25 Sep 2017 | Laatste Nieuws

Een ouderwetse feestdag bij S.V.F. Er werd niet alleen gefeest. Om 14.00 uur werd het nieuwe kunstgrasveld, onder de muzikale klanken van Excelsior, officieel in gebruik genomen. Vooraf waren er wat  toespraken  en wethouder Jeroen Brouwer verrichtte samen met Erwin Rieff de aftrap. Tijdens de rust van de voetbalwedstrijd was er een lang geheim gehouden verrassing voor  Kees Mocking en Harry van Beek. Beiden namen afscheid resp. als voorzitter en voorzitter technische commissie. Hans Buitenhuis reikte als afgevaardigde van de KNVB aan beiden de gouden speld uit voor al hun verdiensten voor de voetbal en in het bijzonder voor SVF en dit ging tevens gepaard met een oorkonde van de KNVB.  Kees en Harry kregen van SVF, in de persoon van Claudia Klein, een trofee die deed denken aan o.a. hun werkzaamheden bij SVF.

Inmiddels waren de vrijwilligers ook gearriveerd en kon Kees een heel bijzonder spel aankondigen en uitleggen. Via vele zoekplaatjes en aanwijzigen moest men een moord oplossen. Makkelijk was dit allemaal niet, maar één groep wist de dader te ontmaskeren.

Hierna werd Jan van Impelen in de bloemetjes gezet voor al zijn werk, met name bardienst, voor SVF.  Dit was nog maar een voorproefje. Binnenkort zal  SVF aan het afscheid van Jan nog meer aandacht besteden.

Om 17,00 uur sloten vele sponsoren van SVF aan bij het reeds aanwezige bonte gezelschap. De stemming zat er al  goed in. Slagerij Zumbrink was al aanwezig met heerlijke hapjes, maar voordat men hier van kon genieten, kwam Kees Mocking met de heugelijke mededeling, dat Rob en Caroline Balk als hoofdsponsor van SVF het contract met drie jaar hadden verlengd. Terwijl de handtekeningen werden gezet klonk er een geweldig applaus van de aanwezigen en dat was dan ook zeer terecht. Nu was er de gelegenheid voor een hapje en een drankje en zo als wij gewend zijn bij SVF had Bert Zumbrink alles weer prima voor elkaar en iedereen genoot dan ook zichtbaar !

Nu konden wij  uitkijken naar het slot van deze dag, het grote tentfeest. Tot half tien verzorgde DJ André Odijk de muziek en daarna gingen de volumeknopen open bij het optreden van de band Muck. Zoals gebruikelijk bij de jeugd was om elf uur de tent afgeladen vol en genoot men volop  van de  muziek. Om half twee was er het einde van deze drukke dag. Heel veel positieve indrukken opgedaan. Jammer dat ons 1e elftal een overwinning niet aan deze indrukken kon toevoegen. Wij rekenen dan maar op de eerste thuiswedstrijd a.s. zaterdag 30 september om 14,30 uur  tegen DVSA.

Wim Terwint

Foto’s  kan u vinden in 4 verschillende albums:

Opening kunstgrasveld

Onderscheidingen voor Kees en Harry