Een nuttige oefenpartij

14 Jan 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Zowel SVF als Austerlitz staan op een achtste plaats in desbetreffende 4e klasse. Een oefenpartij was dus zeer wenselijk in deze winterstop. Ajax overbrug deze winterstop in Portugal. SVF doe dat op een wat bescheidener manier. Wel was trainer Edwin aanwezig met een grote groep en ook met veel jonge spelers net als Ajax.

SVF begon goed. In de 10e minuut rondde Rik van der Mispel een voorzet van Mick van de Bildt keurig af en kwam zodoende op voorsprong. De wedstrijd ging goed op en neer en beide ploegen waren goed gewaag aan elkaar. Drie maal werd er nog gescoord in de 1e helft. 35e minuut kwam Austerlitz op gelijke hoogte door een aanval mooi af te ronden. 40e minuut  kreeg Mick van de Bildt een mooie pass van Nando Koedam en zijn schot in de uiterste hoek was onhoudbaar.   (1-2)

De 2e helft speelde SVF met een geheel ander elftal. Op zeker moment stonden er nog maar 2 basisspelers in het veld. Trainer Edwin gaf  iedere speler de nodige speelminuten en kreeg zodoende een indruk van de gehele selectie. In de 10e minuut 2e helft kwam Austerlitz op gelijke hoogte. Een lop over keeper Jimmy Otter bracht de stand op 2-2. Hierna scoorde Austerlitz in een tijdsbestek van 4 minuten nog twee keer  (4-2) Hierna kreeg Ralph van Zanten de bal ter hoogte van de middenlijn. Met een lange rush liep hij de verdediger van Austerlitz eruit, zag Regino Odijk in een vrije positie staan en met de pass op Regino wist deze wel raak.(5-3)

De eindstand wist Austerlitz nog te brengen op 5-3. Conclusie: twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren.

Het 1e elftal speelt nog een oefenwedstrijd op Dinsdagavond 16 jan. Om 20,30 uur tegen EDO en dinsdagavond 23 jan. Eveneens om 20,30 uur tegen HMS.

De competitie start weer op 3 febr. SVF speelt dan om 14,30 uur tegen de Musketiers.

Wim Terwint

FOTO’S

Schrijf je in voor de nieuwsbrief