‘Een maatje te groot…’

05 Oct 2015 | Pupillen

Vandaag staat de topper SVF F2 tegen Jonathan F8 op het programma. Wij hebben de eerste 2 wedstrijden gewonnen en daarmee 6 punten verdiend; Jonathan heeft al 3 wedstrijden gespeeld en 9 punten behaald. Als we vandaag winnen, dan staan we eerste!

We verzamelen om 7:30 uur, om vanuit Cothen direct door te rijden naar Zeist. Bij Jonathan aangekomen kleden we ons snel om. De nacht is nog maar net voorbij en heeft voor ons een klein laagje dauw achter gelaten op het grasveld. Voor het eerst sinds lange tijd spelen we vandaag op ‘echt’ gras en dat is voor enkele spelers weer even wennen…. Maar gelukkig weet Jan Willem, onze bevlogen trainer (en razende reporter), ons net voor het eerste fluitsignaal neer te zetten op de juiste posities. Hoewel de spelers van Jonathan stuk voor stuk kleiner zijn dan wij, blijken ze wel erg goed te kunnen voetballen. Wij moeten alle zeilen bij zetten, maar helaas vliegen de doelpunten ons om de oren… Helaas staan we na de eerste helft met 7-0 achter.

Terwijl de zon zich al een klein beetje laat zien, houdt Jan Willem in de rust een pep-talk. We spreken af de tweede helft hard te zullen gaan werken. En dat hebben we ook gedaan! In de tweede helft spelen we beter. We creƫren zelfs een aantal grote kansen, waarvan we er uiteindelijk 1 weten te verzilveren! Als de scheidsrechter af fluit staat er op het scorebord 11-1; Jonathan is vandaag simpelweg een maatje te groot gebleken.

De afsluitende penalty’s nemen we erg goed, zodat we alsnog met een goed gevoel richting Cothen terug keren. Volgende week spelen we tegen AFC Quick Amersfoort; ik hoop dat we dan weer winnen!

Groeten, Sven van Straalen