Een maatje te groot…

22 Feb 2016 | SVF VR1

Een maatje te groot…..

Eerlijk is eerlijk, soms is je tegenstander gewoon een stap verder dan jij en is het geen probleem om een wedstrijd te verliezen. Dit overkwam ons na een prachtige reeks van 6 wedstrijden op rij zonder verlies afgelopen zondag. Tegenstander Patria, waar we uit kansloos verloren met ´slechts´ 3-0, stond vandaag op het programma. Een keiharde wind, van het ene doel naar het andere doel. Hoe vreemd het ook klinkt, het verliezen van de toss brak ons misschien wel het meeste op vandaag.

Waar de opdracht was, houd de tegenstander op hun eigen helft, stonden we 45 (of waren het er 50?!) minuten met onze rug tegen de muur. Al snel moest er worden geïmproviseerd, doeltrappen konden alleen worden genomen met 2 personen, Patricia hield de bal tegen en Simone trapte de bal zover mogelijk naar de zijkant, omdat het risico bestond dat de bal door het midden rechtstreeks in het doel zou waaien.

Dit werd een loodzware eerste helft, dat stond vast! Wonder boven wonder bleven we zeker 35 minuten overeind tegen de ploeg die een doelpunt gemiddelde van 7 doelpunten voor en 1 tegen per wedstrijd heeft. Een zeer uitgekiende spits en paar prima middenvelders, konden niet tot schieten komen, een verdienste van ons middenveld en achterhoede. Uit de spaarzame momenten konden Melissa en een geblesseerde Debbie niet gevaarlijk worden. Patria dat slechts 1 wedstrijd gelijk heeft gespeeld en 13 gewonnen, kwam niet tot scoren en als we dat nog even vol konden houden, zat er voor ons de 2e helft met wind mee misschien wel een stuntje in.

Zat…. Het onvermijdelijke gebeurde toch, een inschattingsfout van onze verdediging en de spits van Patria zette slim door, omspeelde simpel Patricia en tekende 0-1 aan.  Op zich nog geen groot probleem omdat we wisten dat wij onze kansen nog wel zouden krijgen. Door allerlei blessures en weggewaaide ballen, kregen we ver in blessure tijd toch nog dat ene schot op het doel dat er zomaar inwaaide. 0-2 een domper.

De 2e helft dan maar vol gas het doel van Patria onder druk zetten! We hadden er zin in. Maar dan merk je toch het verschil in voetbalniveau van deze geroutineerde ploeg. Heel veel vrije trappen versieren, op de juiste momenten rust pakken en de bal in de ploeg rondspelen. Was de wind nu ook afgenomen of speelden zij het juist zo slim. Ik denk beide. Toen de spits van Patria een vrije doortocht kreeg en eenvoudig een medespeelster liet scoren, knakte er iets in onze ploeg.

We zijn niet meer over deze 2 dieptepunten, net voor en net na rust heengekomen. Prima gewerkt en kleine mogelijkheden gevonden, waarmee het verschil met de uitwedstrijd in doelpunten weliswaar niet aanwezig was, maar qua spel hebben we absoluut vooruitgang geboekt. Deze tegenstander was een maatje te groot, daar kon iedereen uiteindelijk mee leven.

Het ene hoogtepuntje dan van die dag, balsponsor Jimmy van Wijk, prachtig op de foto met onze dames! Voor volgend seizoen zijn de eerste reserveringen al weer binnen, damesvoetbal komt steeds meer op de kaart bij SVF en wat zou het gaaf zijn als we volgend jaar ook een meidenteam zouden kunnen vormen, bij deze een oproep aan dames/meisjes uit Cothen en omstreken, sluit je aan want wij gaan knallen!

Hans de Ligt

SVF VR1 Jimmy  kl