Een goede 2e overwinning voor SVF

04 Nov 2019 | SVF 1

SVF heeft haar 2e opeenvolgende overwinning binnen. In en bij Bunnik ’73 werden de 3 punten in de tas gestopt en meegenomen naar Cothen. Bunnik ’73 is en blijft een lastige tegenstander. Hiermee bedoelen we niet de beladenheid van een streekderby, maar het feit dat Bunnik ’73 is gedegradeerd uit de 3e klasse en dus beschikt over een goed team. Overigens verliep de wedstrijd in een positieve sfeer. Het aantal gele kaarten schrijven we maar op het conto van de vaak wat afwezige en lichtelijk warrige scheidsrechter, die verder overigens de wedstrijd naar behoren leidde.

Het begin was duidelijk voor de thuisploeg, 3 grote kansen werden gekeerd door Marcel Laros. Marcel is inmiddels onze vaste en zeer gewaardeerde keeper, die met zijn uitstraling en vertrouwen het doel verdedigt. De storm van Bunnik ’73 werd enigszins de kop ingedrukt doordat SVF in een tegenaanval via Rik van der Mispel wel het net vond. Een mooie aanval werd door hem dito afgerond (0-1). De goal betekende ook een omslagpunt in het overwicht en regie in de wedstrijd. SVF kwam beter in de wedstrijd en kreeg met name grip op het middenveld. Bunnik ’73 werd langzaam onder druk gezet met diverse vloeiende aanvallen. Hierbij speelde ook de wind een rol. SVF had deze in de eerste helft in de rug, wat immer voordeel oplevert. Dat was in de 20e minuut te zien bij een afstandsschot van Julian Heijmans. Vanaf een meter of 35 en een vrij schootsveld joeg hij de bal knalhard in de kruising, een weergaloze 0-2. In de 30e minuut was er een opgelegde kans voor Kees van Dam, maar hij miste scherpte in zijn schot. In de 36e minuut kwam Bunnik ’73 weer eens uit de schulp, maar de aanval werd gepareerd door Marcel.

In de rust werd besproken dat we op dezelfde voet moesten blijven voetballen. Stephan Rieff werd gewisseld, in verband met een blessure, en Roel Barten nam zijn positie over. Echter direct na rust balverlies door SVF op het middenveld dat door Bunnik ’73 genadeloos werd afgerond (1-2), dat was duidelijk niet afgesproken. Je weet dat je dan nog 44 minuten moet, tegen een goede ploeg en met veel tegenwind. SVF knokte voor wat het waard was, maar vergaten af en toe hun eigen kansen te benutten, want die waren er zeker ook. Bunnik ’73 zette vol druk op de wedstrijd waar SVF op sommige momenten goed weg kwam. De duels werden ook wat feller wat een gele kaart opleverde voor Justin, Kees en Jorn. In de 65e minuut werd de tweede wissel ingezet, Mick van de Bildt verving Nick van Vulpen die leeg gespeeld was. In de 72e minuut werd Rik van der Mispel gewisseld voor Najib El Makrini. SVF heeft met man en macht de overwinning naar de eindstreep getrokken, een compliment aan het team dat in deze wedstrijd heeft laten zien dat dit soort wedstrijden nu wel in ons voordeel uitpakken. Daar waar vorig seizoen dit soort wedstrijden nog wel eens uit handen werden gegeven.

Volgende week 9 november wederom een mooie wedstrijd in het verschiet, om 14:30 uur thuis tegen DEV Doorn. In verband met afwezigheid van Wim Terwint, deze week geen fotomateriaal beschikbaar.

Robert Otten