Een gelijkspel was verdiend

07 Dec 2015 | Heren zondag, SVF 1

Hoograven-SVF, vooraf waren wij tevreden met één punt tegen de nummer twee op de ranglijst.

De eerste helft domineerde Hoograven met snelle en mooie aanvallen. Zij wisten elkaar makkelijk en prima te vinden. SVF kon hier weinig tegenover zetten. Meestal zijn spelers van dergelijke ploegen te individualistisch ingesteld, maar vanmiddag was dat zeker niet het geval.

Tot tweemaal toe wisten zij, na een foutje van één van de SVF spelers, op het middenveld een medespeler in stelling te brengen en deze maakte geen fout tegenover Matthijs Mocking. Tim Odijk raakte geblesseerd en uit voorzorg werd hij vervangen door Jeroen de Wit. SVF bleef hard werken, maar het gevaar bleef uit. Hoograven scoorde voor rust nog een maal. Het harde werken van SVF werd echter voor rust nog wel beloond. Mick van de Bildt strafte een fout in de verdediging af en met een stand van 3-1 ging men rusten.

In de 2e helft kreeg SVF toch meer grip op de speelwijze van Hoograven. SVF zette steeds grote druk op de tegenstander, die hun spel van de 1e helft niet konden voort zetten. Trainer Olav van Rijkom zette nog twee wissels in. Jorrit van Dam voor Robin Jansen en Freek Lefering voor Rik Hoekema. De snelle Mick van de Bildt wist diverse keren langs zijn tegenspeler te glippen, maar tot een doelpunt kon dit nog niet leiden. SVF voelde dat er minimaal een puntje te halen was en trok met zijn  allen ten aanval. Freek Leferink, altijd lastig, wist de stand op 2-3 te zetten. SVF bleef hard werken en de verdediging van Hoograven begon elkaar het een en ander te verwijten. De resterende minuten waren echter te weinig om nog een keer tot scoren te komen, wat wel verdiend zou zijn geweest.

a.s. zondag 13 december speelt SVF thuis tegen de koploper PVCV. Deze wedstrijd is al tweemaal afgelast. Hopelijk zijn nu de weergoden ons gunstiger gezind.

Daar het zeer donker was door de weersomstandigheden en het kunstlicht zelfs aan moest, heb ik geen goede foto’s kunnen maken. Een volgende keer beter… Wim Terwint

Wedstrijd Hoograven-SVF 6-12-2015 1