Een gehavend SVF verliest van Forza Almere

10 Sep 2020 | SVF 1

De eerste thuiswedstrijd in coronatijd. Het bestuur had diverse maatregelen genomen om te voldoen aan de corona regels en bracht de bezoekers hiervan ook op de hoogte. Door pech, met een van de auto’s, bij Almere kon de wedstrijdpas om 15:00 uur beginnen.

Het eerste halfuur zag men twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op het middenveld. Almere kreeg van SVF een gemakkelijke kans om te scoren en liet dat ook niet achterwege (0-1). Gelukkig werd de stand na drie minuten gelijk getrokken. Een prachtige pass van Lucas Versteeg op Kees van Dam, waardoor hij alleen op de keeper af ging en een score niet achterwege liet. (1-1) Jammer dat SVF weer gemakkelijk een kans aan Almere gaf om op voorsprong te komen. (1-2) Met deze stand ging met ook rusten.

SVF startte de 2e helft goed. Na vijf minuten bracht Rik van der Mispel de stand op 2-2. De 100% kans die Kees van Dam kreeg om op voorsprong te komen strandde in schoonheid en ging over.

Trainer Joost Kooijman bracht diverse wissels in het veld Gijs de With, Mick van de Bildt, Tarik el Makrini en Ralph van Zanten voor resp. Jesse Bongers, Rik van der Mispel, Rigino Odijk en Adoni Nikolidakis.

Almere trok het spel naar zich toe en de wissels aan SVF zijde konden dit ook niet verhelpen. De spelers van SVF wisten elkaar steeds moeilijker te bereiken, daardoor ging men lopen met de bal, wat weer tot balverlies leidde. Almere wist nog drie maal te scoren en werd dan ook de terechte winnaar. Te hopen is dat SVF gauw op volle sterkte kan aantreden. Wij zitten in dezelfde positie als vorig seizoen en SVF tot ongeveer de winterstop te maken had met blessures.

a.s. Zaterdag 12 september speelt SVF weer een bekerwedstrijd thuis tegen Robinhood uit Amsterdam. Aanvang 14:30 uur.

De foto’s van de wedstrijd staan in het album.