Een 3-tal verslagen van SVF JO12-2

11 Oct 2021 | JO12-2

DVSA JO12-1 – SVF JO12-2

9 oktober 2021

Vandaag gaan we naar Amerongen. Onze kids klaargestoomd voor deze laatste wedstrijd van het eerste deel van het competitieseizoen. Het kunstgrasveld van DVSA ligt er mooi bij in het zonnetje, met een mooi nat tapijt van de ochtenddauw. Een opmaat naar de herfstperiode.

We bereiden ons voor en doen een goede warming-up. Het wordt langzaam duidelijk voor onze kids dat we tegen ‘reuzen’ gaan spelen. We proberen ze gerust te stellen, maar het sluipt er langzaam in dat ze ‘impressive’ zijn. We doen onze yell en stropen de mouwen op….ready to start.

Het spel gaat over en weer in het begin, toch voel je het lichte ontzag voor DVSA. Zij laten ook weten groter te zijn door met fysieke kracht te smijten. Maar zoals zo vaak laat ons fantastische team zich niet de kaas van het brood eten! In de 4e minuut scoort DVSA 1-0. Kort hierna schiet Bente op de paal. Het golft op en neer, maar DVSA is iets doortastender. In de 18e minuut krijgt DVSA de 2-0 op een presenteerblaadje. Tot de rust smijt DVSA met de krachten, SVF houdt tegen. In de rust doen we de ‘donderspeech’ tactiek weer eens uit de doeken. Er is kans om te winnen, maar dan gaan we zelf ook vol aan de bak en moet je zelf voetballen. En niet meegaan met de tegenstander in de fysieke versnelling. In de pauze genieten de kinderen van de heerlijk appeltjes en peren van Claudia! Met nieuwe boost en inzet gaan we de 2e helft in. En hoe!! Het eerste schot van Stefan wordt nog gekeerd door de GVR die in de goal staat. Een onneembare vesting…..of toch niet? Na een weergaloze solo van Stefan wordt een prachtige voorzet van hem vakkundig voorbij de keeper geschoven door goalgetter Mats 2-1. Na een golf van aanvallen door SVF wordt een hoekschop verdiend. De afgeslagen bal wordt met een verwoestend schot door Alyssa beantwoord en de bal wordt letterlijk de goal ingeramd 2-2. De GVR keeper staat aan de grond genageld en begint het langzaamaan niet meer leuk te vinden. Het laatste kwartier is erop of eronder. Het wordt erop! Maar eerst billenknijpen als Joep per ongeluk hands maakt en de scheidsrechter dit (te zwaar) bestraft met een penalty. Tygo is in topvorm en keert het harde schot. Dit geeft het laatste beetje adrenaline voor SVF. Iedereen strijdt zich scheel en ze zien de pijp bij DVSA helemaal leeglopen. Op karakter én betere conditie haalt SVF de eindstreep. Alle spelers van SVF werken zich een slag om de rondte. Mats haalt uiteindelijk na een mooie aanval de trekker over 2-3. Wat een blijdschap en euforie bij SVF. Echte strijders en toppers. Een pracht overwinning. En wat was het fijn dat vele ouders aanwezig waren om dit te zien en de kids naar deze overwinning te supporten.

We gaan nu even vakantie houden maar wel doortrainen. Het nieuwe programma is nog niet bekend. Maar wat kunnen we trots zijn op het mooie behaalde resultaat na deze eerste competitieronde. Tot snel langs de velden!

⚽️⚽️⚽️

Stand na eerste competitieronde seizoen ’21-‘22:

SVF JO12-2 – Odijk JO2-2

2 oktober 2021

Een echte derby vandaag. Het team is compleet en de kids hebben er weer zin in.

De wedstrijd gaat meteen los. SVF zet de toon en Odijk moet in de verdediging. In de 3e minuut is het raak. Mats knalt de bal na een mooie solo binnen 1-0. SVF laat Odijk niet los, maar toch komt Odijk langzaam maar zeker in de wedstrijd. In de 10e minuut een eerste echte kans van Odijk, maar wel gelijk raak 1-1. Zonde want SVF is in het begin wel beter. Na de eerste pauze gaat SVF door met goed voetballen en kansen creëren. Stefan heeft een dot van een kans, maar hij verzuimd af te drukken. Zijn tweede grote kans stuit op de keeper. Vlak voor de rust komt Mats alleen voor de keeper, maar weer redt die op een onnavolgbare wijze.

Tsja en zoals het bij voetbal vaak gaat, als je zelf niet scoort…..dan doet de tegenstander dat wel. In kort tijdsbestek scoort Odijk 1-2, 1-3 en 1-4. Zonde, want dat was niet nodig.

In het laatste kwart probeert SVF er nog een resultaat uit te persen. Mats scoort de 2-4 en Maartje mist een grote kans.

Het blijft 2-4 helaas, een geflatteerde uitslag. De volgende keer gaan we we er weer tegenaan!

SVF JO12-2 – VRC JO12-5

25 september 2021

Laten we deze wedstrijd bijzonder noemen. Enerzijds omdat het de grootste uitslag is die JO12-2 (ooit) heeft behaald, anderzijds omdat op deze wijze winnen nou ook niet echt meer leuk is. Het werd maar liefst 24-1.

Bij ons vaste team ontbraken een aantal spelers, die door 3 invalspelers waren vervangen. VRC komt laat op de club aan en vraagt nog een moment van warmlopen en voorbereiding, waardoor we wat later beginnen. Vanaf het begin ligt VRC op z’n rug, daarbij ook nog eens te spartelen. De reeks aan goals begint na de eerste minuut, en eindigt in de laatste. En, ook bijzonder, iedereen scoort! Zelfs keeper Tygo, die in de tweede helft ook nog even lekker mee kan voetballen. De tegengoal van VRC (bij 23-1) wordt gelukkig groots gevierd.

Het was een bijzondere wedstrijd…..dat was het.

⚽️⚽️⚽️

Schrijf je in voor de nieuwsbrief