Echteld – SVF, de goede weg is ingeslagen

26 Nov 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Een sombere dag vandaag. Gelukkig was het spel beter dan vorige week. Alhoewel er zeker nog verbeteringen moeten komen. Zoals de start van de wedstrijd. SVF kwam weer heel snel op achterstand, in de 3e minuut. Eén van de voorwaartse van Echteld kon een voorzet heel gemakkelijk binnen schieten. Door de achterhoede van SVF werd weinig ondernomen om dit te verhinderen. (1-0). Zoals we gewend zijn van SVF werd er hard gewerkt, maar men had moeite met een juiste pass. Een goedlopende aanval liet op zich wachten.

In de 30e minuut toch de gelijkmaker. Justin Schoonderwoerd schiet op het doel van Echteld. Het schot was niet al te moeilijk, maar de keeper laat de bal ontglippen en Nando Koedam straft dat gelijk af. (1-1) Met deze stand gaan we rusten.

SVF komt wat fanatieker uit de startblokken en krijg wat meer grip op de wedstrijd. Dit resulteert in een steekpass van Wesley Heijmans die precies op maat is voor Sander Mocking. Sander kon daardoor alleen op de keeper van Echteld afgaan. Heel beheerst omspeelde hij de keeper en bracht hij SVF op voorsprong (1-2). Vijftien minuten later een 100% kans voor Jorn Mocking na mooi aangeven van Sander. Iedereen dacht dat SVF definitief afstand zou nemen van Echteld, maar Jorn had zijn vizier niet goed staan en de bal ging naast. Twee wissels werden ingebracht. Wesley Nagel voor Julian Heijmans en Rik van der Mispel voor Jorn Mocking. Echteld drong steeds meer aan voor de gelijkmaker, maar SVF zag de overwinning zeer nabij en liet dat ook merken op het veld.

Zeer bevrijdend was dan ook het derde doelpunt van SVF. Een bal werd hoog naar voren gespeeld. Echteld dacht aan buitenspel van Rik van der Mispel, maar zagen Wesley Heijmans over het hoofd. De keeper had zijn doel verlaten en het lege doel was voor Wesley niet te missen. Met drie punten op zak kon iedereen, die SVF lief heeft, huiswaarts rijden. Alles was nog niet goed, maar voetballen zoals in de 2e helft, geeft een goed vooruitzicht naar de thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar van aanstaande zaterdag.

Door het sombere donkere weer weinig foto´s kunnen maken. De volgende keer beter.

Wim Terwint