DVSU-SVF JO8-1 30 maart 2019

02 Apr 2019 | JO08-1

Zaterdag morgen 30 maart, al heel vroeg was het voor vele van ons al direct topsport, uit bed, eten, kleren aan en hup de auto in…. 7:30 vertrek, voor een uitwedstrijd in Utrecht DVSU-SVF stond op het programma. 7:30 zijn niet echt makkelijke tijden…. Iedereen op tijd onderweg naar Utrecht! Het sport complex DVSU ondergaat een grootschalige verbouwing, kleedkamers op honderden meters afstand van het veld, gelukkig was iedereen al voorzien van de mooie groene shirts. Snel op de bankjes schoenen en scheen beschermers aan, en direct beginnen aan de warming up. Alle tijd gebruiken voor de warming up! Het begin signaal klonk scherp op de vroege ochtend. DVSU direct aan de bal, en nog voordat iedereen gerealiseerd had dat de wedstrijd was begonnen maakte DVSU ondanks een mooie poging van Vigo de 1-0. Kort daarna direct de 2-0. SVF schrok wakker en zette de tegen aanval in.

Bowie zette direct tegendruk door een mooi schot op het doel, maar net miste. Ook Mats en Sem slaagde er nog niet in hun kansen om te zetten in niet uitwisbare cijfers op het score bord. Vigo stopt nog een keer een mooie aanval van DVSU, maar desondanks eindigt de eerste 10 minuten met 3-0 voor DVSU… Ook direct naar de korte 1e rust, moesten Mats en Vigo tot 2 maal toe alle zijlen bij zetten om de aanval van DVSU te keren. Gelukkig komt het eerste doelpunt van SVF door een mooi schot van Sem. Een aanval van DVSU wordt door Vigo omgekeerd naar een aanval, xavier maakt de ruimte welke Sem goed kan gebruiken om de 2-3 te maken.

Nick vliegt over het veld, en maakt de ene na de andere mooie beweging, de nieuwe super coole schoenen van Nick maken dit mogelijk. Ook Lars staat zijn mannetje in de verdediging. Dan is het de welverdiende rust. Een peptalk van de coach staan de jongens weer op scherp. Xavier gaat op het doel, en Vigo in het veld. Xavier kan direct in actie komen om een sterke aanval van DVSU te keren. Mats sprint vol in de aanval maar helaas kan niet tot een gelijkmaker komen. De spanning stijgt op de vroege zonnige morgen…. Iedereen voelt, het moet mogelijk zijn. Ook Nick met zijn vliegende nieuwe schoenen probeert de zo fel begeerde gelijkmaker te scoren maar houdt het nog even spannend voor het meegereisde publiek.

Nog steeds 3-2. Bowie aan de bal, Lars zet hem voor op Sem, maar de keeper DVSU maakt een mooie redding, direct in de rebound door Sem en Lars, de bal is niet over de doellijn te krijgen….. Een lange bal van Xavier op Sem, yep Sem maakt eindelijk de gewenste 3-3!!! Zou het nog mogelijk zijn om gelijkmaker om te zetten in keiharde winst? Vanuit een corner van Vigo naar Nick, die vliegt met zijn nieuwe schoenen richting het doel, maar helaas het blijft 3-3. Tot op de laatste seconde een spannende wedstrijd, hard gewerkt door een ieder. Na de penalties was het tijd voor een plakje ontbijt koek en aanmaak limonade…. Mooi werk!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief