DVSA-SVF, twee gelijkwaardige ploegen

21 Oct 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Beide ploegen waren gebrand op een overwinning. SVF nog lang niet op oorlogssterkte. Vandaag het debuut van Kees van Dam in het 1e elftal (18 jaar).

In de 18e minuut een grote kans voor SVF. Op links krijgt Rik van der Mispel de bal. Naast hem was Kees van Dam meegelopen in de aanval. Jammer was dat de pass van Rik te onzuiver was, waardoor Kees niet tot scoren kon komen. Zo kreeg SVF diverse kansen in de eerste 25 minuten, waaronder nog een bal op de paal. Hierna was het de beurt aan DVSA, maar ook zij wisten niet te scoren, mede door goed keeperswerk van Marcel Laros. In de 42e minuut een foute pass van Nick van Vulpen waardoor een speler van DVSA vrij kon in schieten. (1-0) Vlak voor rust een opstootje naar aanleiding van een overtreding door Justin Schoonderwoerd. De nummer zes van DVSA, ging gelijk verhaal halen maar deed dat zo opzichtelijk dat de scheidsrechter geen andere keuze had dan de rode kaart.

De 2e helft begon SVF met Jesse Bongers voor Justin Schoonderwoerd. Aan het spelbeeld veranderde weinig. SVF zette alle krachten in om minstens een gelijk te behalen. Maar moest toch wel uitkijken dat het geen 2-0 werd voor DVSA. De twee overige wissels werden ingezet. Najib El Makrini kwam voor Rik van der Mispel en Damian Schoonderwoerd voor Roy van de Bildt. In de 66e minuut mocht Najib een cornerbal nemen op rechts. Na wat schermutselingen in het strafschopgebied kwam de bal bij Kees van Dam en met rechts wist hij de stand op 1-1 te brengen. Een prachtige opsteker van Kees bij zijn debuut. Hierin kwam geen verandering meer en beide ploegen moesten met één punt genoegen nemen.

Deze stand gaf ook weer, dat wij vanmiddag twee gelijkwaardige ploegen aan het werk hebben gezien. SVF kan beter, zeker wanneer alle blessures, van vijf basisspelers, genezen zijn.

Aanstaande zaterdag speelt SVF de thuiswedstrijd tegen Oranje Wit om 14:30 uur. Foto´s van deze wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief