DVSA – SVF, prima start van de competitie

27 Sep 2022 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

De eerste wedstrijd van het seizoen moest gespeeld worden tegen DVSA. De stromende regen moest getrotseerd worden door spelers en toeschouwers. Wat zou het mooi zijn als SVF de competitie kon beginnen met een overwinning. U zal het ongetwijfeld al gehoord hebben, het werd een klinkende overwinning van 0-6

SVF dicteerde gelijk de wedstrijd. Doorgaans speelde SVF op de helft van DVSA. De eerste twintig minuten  kreeg Marcel alleen maar terugspeel ballen. De vele kansen konden nog niet omgezet worden in een doelpunt. Na een half uur toch het verdiende doelpunt en wel door Rik van der Mispel. Nog voor rust werd het 0-2. De keeper van DVSA beoordeelde een voorzet van Mick van de Bildt verkeerd. Hij beroerde de bal niet juist, zodat hij niet kon vermijden dat de bal over de doellijn ging.

Het fluitsignaal aan begin van de tweede helft was nog hoorbaar in de Utrechtse Heuvelrug en SVF wist opnieuw te scoren. Een voorzet van Mick van de Bildt is niet te missen voor Jesse Bongers en 0-3 is de stand. Een strakke pass van Sander Mocking op Mick van de Bildt. Door weer een loopactie van hem kon hij de bal weer voorzetten en Rik van der Mispel wist deze af te ronden met een doelpunt (0-4).

De trainer had inmiddels al zijn wissels ingezet. Edwin van Rooijen kreeg de mogelijkheid om vanaf rechts de bal voor te zetten en Rigino Odijk pikte ook zijn doelpuntje mee (0-5). Met nog vijf minuten te spelen wist Jesse Bongers de eindstand te brengen op 0-6.

Slot conclusie: Een hard werkend SVF, kort dekkend zodat DVSA niet in haar spel kon komen. Waar men op gehoopt had was werkelijkheid geworden. Een klinkende welverdiende overwinning. DVSA werd helemaal overklast, maar speelde heel matig.

A.s. zaterdag de eerste thuiswedstrijd tegen VIOD, aanvang 14,30 uur.

Foto’s van de wedstrijd staan in een album klaar.

Wim Terwint