DVSA – SVF, de beste heeft gewonnen

15 Oct 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Het was warm deze middag. De scheidsrechter had zelfs besloten om een drinkpauze in te lassen. Ongekende weersomstandigheden in deze tijd van het jaar. We waren natuurlijk gekomen om te voetballen. De eerste tien minuten was het even elkaar aftasten. Na 13 minuten was het SVF dat scoorde, maar de scheidsrechter had hands geconstateerd. Een knappe prestatie daar er wel tien man in het strafschopgebied streden om de bal.

In de 15e minuut trok DVSA over rechts ten aanval. Er werd door SVF niet adequaat ingegrepen en één van de DVSA voorwaartse werd het scoren niet belemmerd (1-0). In de 17e minuut werd er slecht uitverdedigd door SVF en de rechtsbuiten van DVSA schoot de bal in de linker bovenhoek. Onhoudbaar voor keeper Timo de Groot. Door hard werken kreeg SVF ook kansjes. Een pass van Freek Scherpenzeel stelde Remco den Broeder in staat voor een schot op doel en een kopbal van Jorn, na een pass van Rik van der Mispel, belandde op de lat. Het zat Jorn ook niet mee vandaag. In de 36e minuut zag hij nog een schot tegen de paal ketsen.

In de 38e minuut eindelijk een aanval uit het boekje. Justin Schoonderwoerd bereikte Jorn Mocking,
die op zijn beurt een één-twee aanging met Wesley Heijmans. Nu zagen wij Jorn in zijn element. Heel gemakkelijk omspeelde hij de uitgelopen keeper en maakte de aansluittreffer. (2-1) Helaas kwam DVSA nog verder op voorsprong. Jorrit van Dam verspeelde heel makkelijk de bal en de doorgebroken speler van DVSA wist deze kans wel te verzilveren. (3-1)

DVSA was deze 1e helft de betere ploeg, maar door foutjes van SVF werden zij daarbij ook geholpen.
De 2e helft begon SVF met twee wissels. Nick Vermeer en Julian Heijmans vervingen Jorrit van Dam en Nando Koedam. Even later kwam Roel Barten in het veld voor Freek Scherpenzeel. Ook nu een DVSA die elkaar beter wisten te vinden. SVF drong wel aan om tot scoren te komen. Er werd hard gewerkt, maar er ging vaak iets mis en het geluk had SVF ook niet aan haar zijde. Opbouwend kon SVF geen potten breken.

In de stand kwam geen verandering. Komende zaterdag om 14:30 uur een nieuwe kans om te laten zien wat wel op de training lukt. Hierbij is VVA Achterberg in een thuiswedstrijd de tegenstander.

Foto´s van deze wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint