DVSA – SVF Beste ploeg gewonnen

08 Apr 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

7-4-2018. Vooraf denk je, misschien kan SVF vandaag een puntje meenemen naar Cothen, maar  dan moeten wij wel collectief een goede dag hebben.

Al snel bleek dat DVSA hier niet aan mee zou werken. SVF kwam niet aan opbouwen toe doordat DVSA weinig ruimte gaf aan SVF. Om een goede pass te geven, kreeg SVF geen tijd. Vaak kon men een medespeler niet in de voeten aan spelen en was men blij dat de bal  überhaupt weg getrapt kon worden. DVSA straalde veel meer rust uit en wist elkaar goed te vinden, doordat ook zonder bal men goed in beweging was.

In de 35e minuut kregen de  aanvallers van DVSA veel ruimte. Via een mooie pass kon een van de aanvallers alleen op keeper Kevin Kroon gaan. Kevin kwam uit zijn doel, maar met een mooi lobje werd Kevin verschalkt en kwam DVSA op 1-0 voorsprong. Met deze stand werd er gerust.

In de 5e minuut 2e helft werd Martin Oostveen gewisseld voor Rigino Odijk. DVSA hield SVF onder druk en begon de 2e helft zoals de eerste geëindigd was. DVSA  mocht van rechts in de 6e minuut 2e helft een corner nemen. Er werd niet voldoende ingegrepen, waardoor DVSA de 2-0 kon laten aantekenen. Volgens de bank van SVF stond de makker buitenspel, maar de scheids was een andere mening toegedaan.

Vele wissels volgde zowel bij SVF als DVSA. Voor SVF kwamen Niels van den Berg en Stephan Rieff in het veld voor Roel Barten en Damian Schoonderwoerd. Het derde en laatste doelpunt van DVSA  kwam makkelijk tot stand. De rechtsbuiten van DVSA kon vogelvrij een voorzet geven en SVF liet heel makkelijk toe dat DVSA de eindstand op 3-0 kon brengen.

Deze wedstrijd liet weer zien dat SVF van de ploegen die boven haar staan heel moeilijk kan winnen. SVF staat 8e en dit is de plaats waar SVF op dit moment thuis hoort.

a.s. Zaterdag is SVF vrij.  Op zaterdag 21 april speelt SVF de thuiswedstrijd tegen Wageningen. Een wedstrijd die gewonnen moet worden.

Wim Terwint

FOTOALBUM