DVSA – SVF 3-4 De punten verdiend mee terug in de tas

11 Oct 2020 | SVF 1

Het was onwennig, op een nagenoeg leeg sportcomplex en de kantine gesloten. Het is een saaie bedoening op deze wijze. Laten we hopen dat de besmettingsgraad snel afneemt, maar ook dat de competitie wel blijft doorgaan. Stel je eens in dat we weer een paar weken stil liggen, dan kan je theoretisch weer opnieuw beginnen. We gaan het zien en het beste er van hopen.

Vandaag eerst nog naar Amerongen, waar het immer lastige DVSA de tegenstander is.

Het kunstgrasveld is vernieuwd, met dit type veld kunnen onze boys normaliter wel uit de voeten.

We beginnen exact om 14:30, de scheids is stipt. En dat niet alleen qua tijd, ook tijdens de wedstrijd is de scheidsrechter degene die de wedstrijd prima en fair leidt. Echt een verademing als de scheidsrechter een wedstrijd laat gaan en ingrijpt op momenten daar waar het echt nodig is. De wedstijd begint door beide elftallen met dezelfde intentie: strijd en passie. Vanaf de eerste minuut is het beide elftallen er aan gelegen om de punten te houden. DVSA speelt de eerste 20 minuten met iets meer aanvalsdrang, SVF verdedigt goed én collectief. In de 20e minuut laat DVSA zien waar ze gevaarlijk in zijn: corners. De bal wordt panklaar gelegd en een speler van DVSA kopt de bal kruislings richting de goal. Marcel gepasseerd, maar gelukkig weet Damian de bal met zijn hoofd van de lijn te keren. Dit moment heeft SVF nodig, noem het een wake-up call(etje). Vanaf dan komt SVF met scherpe counters goed uit de verdedigingslinie. De eerst echte aanval wordt vanwege buitenspel afgevlagd, maar in de 28e minuut komt na een kluts de bal bij Rigino voor zijn voeten en schiet droog maar onberispelijk binnen 0-1. Dat hadden we nodig, het is het begin van een hele goede fase, waarin SVF laat zien te kunnen voetballen en kansen te creëren. In de 44e minuut komt na een mooie aanval en wederom wat klutswerk voor de goal, de bal voor de voeten van Adoni. Die bedenkt zich niet en schiet via de onderzijde van de lat in de goal. De 0-2 staat op het bord. Direct hierna rust, waarbij  DVSA enigszins verdoofd en verbaasd achterblijft. SVF is uitermate effectief.

In de rust maken de boys zich op voor een moeilijke 2e helft. Van DVSA is bekend dat ze hard werken om terug te komen. SVF moet vanaf moment één er weer staan.

DVSA gaat inderdaad met de mouwen omhoog de 2e helft in. In de 49e minuut volgt een herhaling van de eerste helft. Een corner van DVSA wordt hard en zuiver ingekopt 1-2. Dat is eigenlijk iets te snel. Kom op SVF, ff koppie erbij en houd de boel bij elkaar. In de 56e minuut komt Adoni rond de 16 meter in balbezit, nadat hij zich mooi vrij speelt schiet hij met een mooie boogbal richting de goal. Iedereen ziet de bal in de kruising verdwijnen, maar de keeper redt op prachtige wijze en tikt de bal net over de lat. SVF heeft in deze fase het initiatief weer teruggepakt en weet met venijnige aanvallen de verdediging van DVSA meermaals te verrassen. Een corner van SVF leidt, na een overtreding op Lucas, tot een penalty. Rik schiet de bal droog binnen 1-3. SVF speelt nu vrij en onbevangen en richt de aandacht weer op aanvallen. In de 62eminuut schiet Sander prachtig binnen na een mooie actie en dito voorzet van Lucas 1-4. DVSA lijkt geslagen, maar nog nagenietend van de laatste goal ligt de 2-4 er al weer in. DVSA krijgt weer wat licht in de ogen en we zien dat met name de prima spelende wissels voor nieuw gevaar zorgen. In de 69e minuut rondt een invaller van DVSA, na een inschattingsfout in de verdediging, mooi af en zet de stand op 3-4. Met nog 20 minuten op de klok worden ook bij SVF de reserves aangesproken, zowel letterlijk als figuurlijk. Joost besluit Ralph van Zanten in te brengen voor Rik, die veel werk heeft verzet. Ralph kan met zijn snelheid de verdediging ontregelen en gevaarlijk zijn in de counter. SVF houdt stand en speelt de wedstrijd goed uit. Sterker; in de 93e minuut gaat Sander er vandoor en weet de bal zo klaar te leggen dat Lucas er alleen maar tegenaan hoeft te lopen. Maar, wederom een voet van de keeper die de bal langs de verkeerde kant van de paal doet gaan. De scheids fluit af!

SVF verdiend een dikke pluim. Vandaag was het collectief sterk, werd er gestreden en kansen gecreëerd, en niet te vergeten; ze speelden slimmer dan DVSA.

Het is een verdienste voor de ploeg dat de punten mee terug gaan in de tas. Het was genieten en nu trachten om dit vast te houden! Aanstaande zaterdag 17 oktober speelt SVF de belangrijke thuiswedstrijd tegen VVA Achterberg, de huidige koploper.

De andere Wim.