Donkere wolken boven S.V.F.

03 May 2016 | Geen categorie

Op diverse fronten in het voetbal is, zowel boven als onderin, de spanning te snijden. Zo ook in de klasse van SVF.

Wat we iedere week al tegen elkaar zeggen, klonk ook nu weer. “Vandaag moeten wij punten pakken”

Als je dan hoort dat SVF start met vijf andere spelers ten opzicht van de laatste wedstrijd tegen Zwaluwen, dan weet je dat dit moeilijk zal worden tegen Vreeswijk. Hetzij door vakantie of een blessure, de trainer kon niet over hen beschikken. Zelden speelde SVF dit seizoen met het zelfde elftal als een week daarvoor. Vandaag waren er maar vier spelers terug te zien uit het elftal waarmee SVF de competitie begon.

Met nieuwkomers, Wesley Nagel en Danny Koot begon SVF aan de wedstrijd tegen degradatie.

Duidelijk was te zien dat Vreeswijk beter op elkaar ingespeeld was. SVF kwam moeilijk toe aan een combinatie voor een aanval. Vreeswijk spelde niet groots maar wist wel al gauw op voorsprong te komen. Matthijs Mocking wist een schot op doel niet klemvast te pakken en een aanvaller van Vreeswijk reageerde hier attent op (1-0). Even later voorkwam hij wel de 2-0 door met een goede reactie dit te verhinderen.

Toch werd het voor rust nog 2-0, waarbij niet goed werd ingegrepen door de defensie van SVF. SVF wist hier tegenover een paar kleine kansjes te zetten.

De 2e helft begon SVF met Thomas van Dijk voor Wesley Nagel. De hardwerkende Thomas zorgde voor meer aanvallend gevaar.  Mick van de Bildt kreeg een paar mooie kansen, maar de keeper was hem steeds te slim af. Een beetje geluk is voor Mick deze competitie niet weggelegd. Vreeswijk kwam in het geheel niet in de problemen en wist zelfs nog tweemaal te scoren.

De overgebleven twee wissels, Tim Verkuyl en Rik Hoekema mochten ook nog hun minuten maken, maar aan de stand van 4-0 kwam geen verandering.

Kijk hier voor de foto’s.

Daar Odijk gelijkspeelde tegen Schalkwijk staat SVF nu op de voorlaatste plaats, hetgeen directe degradatie inhoudt. Om dit te voorkomen zal SVF a.s. zondag 8 mei de wedstrijd tegen PVC moeten winnen en Odijk moet punten verspelen tegen UVV. Wat een spanning dus !!

a.s. Zondag dus iedereen, die SVF een warm hart toedraagt, naar het sportpark komen om SVF te helpen bij deze laatste strohalm.

Wim Terwint