DEV – SVF, Onrustig SVF weet niet te scoren tegen DEV

28 Sep 2020 | SVF 1

Nog steeds heeft SVF niet de beschikking over een fitte selectie. Zeker nog vijf geblesseerden. Toch gaat de competitie gewoon door. In de eerste vijf minuten kreeg SVF een kansje om op voorsprong te komen, maar de effectiviteit ontbrak. SVF had moeite om de bal in de ploeg te houden. De passes waren niet nauwkeurig en de duels op het middenveld werden doorgaans door DEV gewonnen. Na 30 minuten kwam DEV op voorsprong. Een voorzet van rechts werd niet goed beoordeeld door de achterhoede van SVF waardoor Freek Scherpenzeel de ruimte kreeg om de bal in de rechterbovenhoek te schieten, hierbij was keeper Marcel kansloos.

Helaas was Mick van de Bildt inmiddels geblesseerd uitgevallen en naam Kees van Dam zijn plaats in. Het was duidelijk dat bij SVF voorin stootkracht ontbrak. Tot rust bleef het 1-0 en dit was mede te danken aan goed keeperswerk van Marcel. In de 10e minuut 2e helft, zag je dat DEV wel met de kansjes effectief omging.

Een prachtige pass kwam terecht bij een DEV speler en deze rondde dit mooi af. (2-0) Gauw hierna  kwam Kees van Dam in scoringspositie, maar de bal ging ongelukkig net over. Trainer Joost Kooijman bracht Stephan Rieff in het veld voor Nick van Vulpen, maar ook hij wist het tij niet te keren. SVF kreeg ook nog wel wat kansjes, maar de afronding bleef afwezig. DEV kwam zelfs nog op 3-0. De grensrechter van SVF, Hans Kooij, vlagde voor buitenspel, maar de scheidsrechter negeerde dat. Hierdoor ontstond enige verwarring waar DEV goed van profiteerde en de stand op 3-0 bracht.

DEV speelde de wedstrijd verder zakelijk uit en behaalde een verdiende  overwinning. Wie gaan zorgen voor de doelpunten bij SVF? Achterin zullen de doelpunten niet zo makkelijk moeten worden weggegeven. Aanstaande zaterdag speelt SVF een thuiswedstrijd tegen Candia 66 om 14:30 uur.

Foto’s van de wedstrijd staan in een album.

Wim Terwint