DEV – SVF  afgelast

22 Nov 2021 | SVF 1

De wedstrijd DEV – SVF kon afgelopen zaterdag 20-11-2021 geen doorgang vinden in verband met Corona situaties bij spelers heb ik begrepen. Jammer met name voor die spelers, waarvan ik hoop dat zij niet al te ziek worden door Corona.

Maar ook om een andere reden vond ik het jammer, omdat ik graag gezien had waar we nou echt staan met het eerste team van SVF. Koploper DEV doet het natuurlijk hartstikke goed en bij ons eerste weet ik eigenlijk nog niet precies hoe we er nou echt voor staan. Oftewel: kunnen we clubs als DEV, VVA en Musketiers goeie weerstand bieden? Of zullen we genoegen moeten nemen met de plek waar we nu staan? Op zich doen we het eigenlijk best wel goed is mijn mening, maar…….?

We zullen in ieder geval effe geduld moeten hebben, zeker tot dinsdag 7 december, want dan wordt deze wedstrijd DEV – SVF alsnog gespeeld. Eerst een leuke derby tegen Schalkwijk bij ons thuis en dan VVA uit. Dus….: na 7 december zullen we zeker weten hoe we er nou echt voor staan. (mits Corona geen roet in het eten gooit)

Dan maar eens aandacht voor het volgende: onlangs las ik ergens dat het voor besturen van clubs niet makkelijk is om alles “draaiende” te houden ten tijde van het Corona tijdperk. En dat geloof ik natuurlijk wel degelijk. Niet kunnen “leveren” waar je als club eigenlijk alleen maar mee bezig zou moeten zijn, is niet eenvoudig. Kantines die niet open kunnen, voetbal wat te pas en te onpas niet door kan gaan, elkaar ontmoeten waar kinken in de kabels zijn gekomen, afstand houden van elkaar terwijl over voetbal praten nou juist zo leuk is, zaken emotioneel en (zeer belangrijk) ook financieel op de rit houden: het is niet makkelijk allemaal. Ik heb begrepen van onze voorzitters (en ook op de ALV hebben we dat kunnen vernemen)  dat we niet bang hoeven te zijn dat SVF in financiële problemen komt en daar mogen we sowieso blij mee zijn. En daar hebben vele SVFers natuurlijk ook aan mee gewerkt, door gewoon lid te blijven en je contributie te voldoen. Hulde!

En toch moesten en moeten besturen daar hard aan werken de afgelopen periode. En nog steeds is Corona niet voorbij, dus nog steeds moet er hard gewerkt worden aan zaken waar je “normaal gesproken” niet mee bezig hoef te zijn als bestuurder. Wat mij betreft tijd om al die bestuurders maar eens te bedanken voor al die inzet en al die bijkomstige zaken de afgelopen tijd. Geloof me maar dat je daar als bestuurder niet op zit te wachten en dat het hard werken is om alles in het gareel te houden. Tijdens de laatste ALV is het er niet van gekomen, maar ik wil toch graag al die bestuurders van verenigingen en met name onze bestuurders van SVF van harte dank zeggen!!!  Volhouden zou ik willen zeggen en vragen, totdat we Corona volledig onder controle hebben, voor zover dat ooit nog zal kunnen…….

Nogmaals dank dus en tevens wens ik iedereen hele mooi feestdagen en een prachtige kerst toe. En daarna uiteraard het allerbeste voor het nieuwe jaar 2022!!

Groet,

Kees