DEV Doorn terechte winnaar in derby met S.V.F

14 Feb 2022 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

DEV – SVF 4-0 ! In “onze tijd” zeiden we dan: “we hebben met 4-0 de zak gehad”.  En was dat dan ook zo? Hebben we echt onderuit de zak gehad en hadden we geen schijn van kans? En dan moet ik toch zeggen: ja en nee. Ja…, omdat DEV een zeer verdiende overwinning behaalde. Trainer Rick Andeweg heeft een goed team samengesmeed en het eerste elftal van DEV  is voetballend gewoon een heel stuk verder dan het eerste team van S.V.F. Vooral spits Jelle Staal was met 3 doelpunten een plaag voor de verdediging van S.V.F., hoewel later invaller Jesse Bongers best wel meer vat op hem kreeg.

En nee…, omdat wij het DEV ook wel erg makkelijk maakten met 2 tegendoelpunten binnen 5 minuten. Dan wordt het makkelijk voetballen voor een thuisclub. En ook nee…, omdat we direct na rust best een periode lieten zien waartoe ook wij in staat zijn. Ook nee…, omdat we gewoon drie keer de paal geraakt hebben en DEV toen ook een beetje mazzel had. En ook nee…, omdat bij ons een paar “dragende spelers” gewoon niet goed (genoeg) in de wedstrijd zaten en echt beter kunnen.

Wil ik daarmee zeggen dat we kansen hadden op een punt of meer? Dan zouden we DEV zeer tekort doen, want daar waren zij gewoon te goed voor. Ondanks dat we VVA en Musketiers nog niet hebben zien voetballen, pakte DEV vandaag tegen ons de eerste periodetitel en gaan zij zeker meedoen voor de titel. Goeie ploeg met goed voetbal en een gevaarlijke spits.

Even de belangrijkste wapenfeiten uit de wedstrijd: minuut 2: matig verdedigen van SVF zorgt voor een zeer snelle openingsgoal voor DEV, minuut 4: een mooie aanval van DEV wordt uitstekend binnengekopt door de spits, gewoon een prachtig doelpunt, minuut 14: scrimmage voor het doel van DEV waarbij SVF 2 keer achter elkaar de paal raakt, minuut 38: één van de weinige foutjes van de scheidsrechter: na een duidelijke overtreding op een SVFer hervat hij met een scheidsrechtersbal? welke wij dan ook nog zeer naïef teruggeven aan DEV, minuut 50: schotje van Wahib met weinig gevaar, minuut 53: behoorlijke kans uit een vrije bal waar Gijs net niet bij kan om te scoren, minuut 54: schot Nick van Vulpen buitenkant paal, minuut 65: weer een doelpunt van de spits van DEV na een rommelige situatie, oftewel 3-0, minuut 70:  penalty voor DEV na een handsbal en 4-0, minuut 76: kansje voor Rik naast, minuut 80: schot Regino goed tot corner verwerkt door DEV keeper, minuut 88: vrije bal SVF zonder echte overtuiging genomen door Sander en hoog over, minuut 90: eindsignaal door de scheidsrechter, die dan misschien wel niet alles goed deed maar toch terug mag zien op een prima door hem geleide derby.

En zo mocht DEV zeer terecht de periodetitel gaan vieren en mag SVF zich gaan voorbereiden op twee “zware” wedstrijden: eerst uit naar mede-titel-kandidaat VVA en vervolgens thuis tegen ook mede-titel-kandidaat de Musketiers. Dan hebben we de titelkandidaten maar gehad in tijd van 3 weken….. Zijn we kansloos in deze wedstrijden? Nee hoor, zeker niet! Tegen VVA hebben we eerder al best goeie wedstrijden gespeeld en ook Musketiers weet dat je de punten bij SVF niet zo maar effe op kunt halen. Want laat duidelijk zijn: na een slechte eerste 5 minuten tegen DEV, was het goed om te zien dat ook nu weer niets aan te merken was op de inzet. En ook te zien was; dat we best goede periodes hadden in de wedstrijd tegen DEV. We hebben tegen zowel VVA en Musketiers gewoon niks te verliezen, dus gewoon met open vizier de strijd aangaan zou ik zeggen. En dat is natuurlijk wel één van onze sterke punten: samen de strijd aangaan en niet verzaken! En dan gaan we zeker nog voldoende punten pakken, daar ben ik van overtuigd!

Toch ook prachtig om te zien hoe onze kantine is aangepakt, dat wil ik toch nog wel effe kwijt. Mooi werk door heel veel SVF vrijwilligers, welke op deze manier de kosten beheersbaar gehouden hebben. Nu nog even de puntjes op de i met kussens in de banken en mooie grote foto’s op de wanden. En wanneer dan ook Corona/Omicron “zijn laatste loodjes heeft gelegd”, dan is en wordt het goed toeven in ons paviljoen…….. en dan gaan we weer vele gezellige uurtjes beleven bij S.V.F.!

Wim Terwint heeft foto’s in een album gezet. Bekijk ze hier. SVF’er van de wedstrijd was Rigino Odijk. Bekijk hieronder het interview.

Groet, Kees