Delta Sports JO13-6 tegen SVF JO13-3

02 Oct 2016 | JO13-3, Pupillen

Voetbalwedstijd Delta Sports JO13-6 – SVF JO13-3 op 1 oktober 2016

De wedstrijd stond gepland voor 12:30 uur dus lunch werd wat eerder gepland. Delta Sports heeft pas 1 wedstijd verloren (van FC Driebergen, de koploper) dus we verwachtten een moeilijke wedstrijd. Leen had zijn knalroze geluksonderbroek aangedaan dus dat gaf ons allemaal moed.

De voorbereiding in de kleedkamer ging anders dan anders omdat Nancy had besloten om een weekendje weg te gaan met het gezin. We hebben met de handen in haar gezeten bij het verdelen van de shirtjes, broekjes en sokken. We zijn blij dat ze er volgende week weer gewoon bij is.

Marco had een nieuwe opstelling uitgevonden waarbij Kaisa en daarachter Wisse elkaar afwisselde in de spits en de linker en rechtermiddenvelders (Thomas en Luuk) een iets meer verdedigende positie kregen. We gingen strak op tijd met veel drang naar voren van start. De bal werd links in de diepte gespeeld op Leen die knap naar binnen kapte en verwoestend uithaalde. Binnen enkele minuten stonden we al op een 1 – 0 voorsprong. De geluksonderbroek werkt,  dus niet meer wassen dat ding. Dat smaakte naar meer en we bleven aandringen. Voor het doel onstond een scrimage en Simon Vernooi maakte hier handig gebruik van door de 2 – 0 binnen te koppen. Niet veel later trof Simon al weer doel. Binnen een kwartier spelen stonden we al met 3 – 0 voor. Zouden we hier dan toch gaan winnen?

Delta Sports kwam steeds beter in het spel en begon meer aan te dringen. Dat leverde voor rust nog 2 treffers op. 3 – 2 dus en we hadden het moeilijk. Anne werkte zich in het zweet en ook Max had een paar knappe reddingen. In de rust gaf Marco een peptalk en hij gaf iedereen ook 2 druivensuiker.

In de tweede helft kwamen we direct weer onder druk en konden we elkaar moeilijker vinden. We hadden in de eerste helft al te veel moeten geven bleek want al snel werd het 4 -3, 5 – 3, 6 – 3, 7 -3 en uiteindelijk met een onterecht gegeven penalty 8 -3. De teleurstelling was groot omdat we zo sterk waren begonnen. De tegenstanders waren allemaal net even groter en fysiek ook sterker.

Iedereen een compliment voor de inzet. Er zat gewoon niet meer in vandaag. Volgende week gaan we er gewoon weer voor.

Anne van der Heden