Delta sports JO11-2 tegen SVF JO11-1

24 Apr 2017 | JO11-1, Pupillen

Om 10.50 uur begon de wedstrijd op veld 6b, een hobbelig grasveld tegen de rondweg aangelegen. Er stond een behoorlijk koud windje maar het zonnetje scheen. ( niet iedereen was goed gekleed maar gelukkig is overal een oplossing voor ? bedankt Mariëlle)

Voor de wedstrijd werd tijdens de warming up duidelijk dat onze doelverdediger Liam niet kon starten aan de wedstrijd vanwege een blessure. Stijn de Gier was al op voorhand gevraagd om stand-by te zijn. Nadat Stijn met zijn team (na een spannende wedstrijd) al de punten mee naar Cothen namen, had Stijn nog wel zin in een potje voetbal en zo startte hij in het doel van onze jongens.

Na 2 minuten lag de bal al achter Stijn, Delta had er ook zin in en maakte een flitsende start. Gelukkig wisten onze jongens daar 2 minuten later weer antwoord op te geven. Het was Jason met een mooie actie hij gaf de bal op Rens en deze gaf een mooie steekpass op Koen 1-1. Voordat ik überhaupt wat in de groepsapp kon noteren was het Rens die de stand op 1-2 zette. Daarna volgde een aantal mooie combinaties waarin Rens een zeer belangrijke rol speelde. Hij liet, zoals ook al in de voorgaande wedstrijden zien dat hij als captain, een zeer belangrijke rol speelt in dit fantastische team. Ook Wessel en Jason tonen weer hun waarde als 2e jaars en nemen de jonkies onder hun hoede. Fantastisch om te zien voor alle voetballiefhebbers. De 1-3 komt dan ook weer achter de naam van Rens die zeer overtuigend de keeper passeert. Toontje zorgt voor mooie actie voorin, maar weet het niet te bekronen met een doelpunt. Na een corner die genomen word door Lucha werkt de tegenstander weg, maar komt weer voor de voeten van Lucha deze geeft hem voor en het is weer RENSSSSSSS 1-4.

Daarna volgt een actie van Toontje en hij maakt het af met een lopje over de keeper van Delta 1-5. Op een meter van de zijlijn word Rens onderuitgehaald voordat iemand kon reageren stond er een “hooligan “op het veld in een rosé met oranje gestipt jasje.

Deze was helemaal ontdaan want één van haar idolen lag op de grond,maar de blessure viel reuze mee en de wedstrijd kon snel hervat worden?(al moest de hooligan plaats nemen op het strafbankje).

Met nog 3 min voor de rust is het Lucha die na een actie uithaalt en de 1-6  binnen schiet. De verdediging met Merijn en Bram staat als een huis. Deze jongens hebben alles onder controle in samenwerking met Wessel en Stijn. Stijn word net voor de rust nog wel even op de proef gesteld maar hij laat zien waarom hij er staat….schitterend redding.

Rust
Tijdens de rust word een duidelijk opdracht meegegeven en dat is: BLIJVEN COMBINEREN

Er word weer scherp begonnen aan de 2e helft . Het is Koen die de belangrijke taak van captain Rens over mag nemen. Hij laat gelijk zien dat hij ook gevaarlijk is, zijn schot gaat net naast. Delta gaat op de counter maar wij hebben gelukkig Bram (die speelde zijn eerste wedstrijd weer sinds zijn blessure aan zijn voet) die verdedigde fantastisch, met een mooie sliding zet hij de speler van Delta van de bal. Delta leek meer aan het voetballen te komen. De aanvallers moesten meer terug zakken maar in de 5 min na de rust was het Lucha die vanuit achter een lange pass op maat gaf op Toontje die met een actie de keeper passeerde en de 1-7 binnen schot. Volgende aanval weten Toontje en Lucha elkaar goed te vinden, Toontje schiet net over.

Hierna volgt er een regen aan schoten op het doel van Delta en werd duidelijk dat onze jongens de opdracht die ze in de rust hadden gekregen totaal waren vergeten.  Jason schiet hard op de lat en Wessel zijn harde schot word net over het doel getikt door de keeper.Dan volgt er een snelle tegen aanval van Delta, er is geen houden aan voor de altijd hardwerkende Merijn. En ook Stijn kan hem niet stoppen. 2-7. Weer zijn het onze jongens die het doel van Delta onder vuur nemen. Toontje schot op doel,keeper stopt Schot Jason, net over Schot Bram keeper tikt hem over het doel Corner door Koen, Jason weer op de lat, schot Toon, keeper stopt. Er worden geen combinatie gezocht door onze jongens waar Delta dit wel doen, een schitterende aanval door Delta mooi uitgespeeld. 3-7 Dan is het Bram de een actie maakt en zijn schot word tegen gehouden door de keeper, maar hij valt precies voor de voeten van Jason die hem rustig binnen tikt. 3-8 Delta blijft de combinaties zoeken en met een snelle counter lobt de spits van Delta de bal over Stijn 4-8

De scheidsrechter fluit voor het eindsignaal…….de punten gaan mee naar Cothen!!!!

Toch wil ik er nog wel wat aan toevoegen want dit seizoen zeggen we als supporters wel vaker tegen elkaar wat een leuke groep is dit  en wat zijn ze in evenwicht!

Ik dacht, waar komt dit nou vandaan want ik geloof niet zo in toeval…….maar ik ben eruit kijk hieronder maar eens hoe sterk wil je een team hebben??

S.V.F JO11-1

Rens = de met lauweren bekranste;raadsman
Jason = genezer, de Heer is redding
Wessel = beschermer van het leger