Delta Sports JO10-5 – SVF JO10-2 21 september 2019

26 Sep 2019 | JO10-2

Deze week het eerste deel van onze Houten-week. Vandaag uit tegen Delta Sports en volgende week thuis tegen Houten. Even zien of we ons hierin vast kunnen bijten of dat het houtje bijten wordt.

Bij Delta Sports altijd een indrukwekkende drukte van belang. Zoveel teams en dito velden. Op naar kleedkamer 10 en hierna op zoek naar veld 5B-1. We worden naar het goede veld gedirigeerd en starten 10 minuten later dan gepland. Sowieso knap dat alles zo door elkaar is gepland en doorloopt in schema’s.

Enfin, de wedstrijd.
Jayden is vandaag afwezig, voor de rest zijn we compleet. De tegenstander stelt nog voor om 7×7 spelen. Dat doen we niet. De laatste keer toevallig ook bij Delta Sports op die wijze gespeeld, het is dan in het veld echt te druk.
De tegenstander heeft in ieder geval genoeg spelers, qua grootte en postuur hebben ze ook ‘iets meer’.

Toepasselijker kan het dan niet zijn dat uitgerekend onze kleine dappere strijder Teun de 0-1 aantekent na een imposante dribbel. Het begin belooft wat….
Al snel zien we dat Delta Sports gewicht in de strijd gaat gooien en met afstandsschoten gevaarlijk wordt. Onze keeper Tygo strekt zich 2x zo lang maar het mag niet baten. De schoten zijn te hoog. Gelukkig gaan er ook ballen over en naast. Delta Sports maakt op basis van een hard schot de 1-1. De 2-1 volgt snel door een foutje in onze verdediging. Veel volgende aanvallen belanden op paal en lat, net voor de 1e pauze valt de 3-1.

Even wat drinken en vragen of SVF nog wat bij de les is. Direct na de pauze loopt de score verder op 4-1. Lars doet na diverse verwoede pogingen iets terug en scoort de 4-2. Onze toppers proberen het maar Delta Sports heeft én gebruikt dat gevaarlijke wapen; afstandsschoten. De 5-2 en 6-2 staan voor de rust op het scorebord.

Na de rust wordt er door onze kanjers hard gewerkt. Zoals terecht wordt opgemerkt door een toeschouwer én ouder; dat siert en past SVF. En zo is het! Delta Sports gaat echter ook door met counteren en speelt met een echt diepe spits het spel uit tot 9-2. Joep maakt ook even duidelijk dat hij er is en maakt met een lekkere peer nog 9-3.

Het slotakkoord is toch weer voor Delta Sports. Het wordt uiteindelijk 11-3. De pijp is leeg bij onze dappere strijders.

We nemen de penalty’s en gaan lekker terug naar de kleedkamer…..en Cothen.
Volgende week gaan we het gewoon weer opnieuw proberen.