Delta Sports E9 – SVF E3G, gestaakt….

31 Jan 2016 | Pupillen

Zaterdag 30 januari. Een mooie dag met veel leuke dingen!  Jarig zijn, voetballen en ook nog een carnavalsoptocht rijden!
Alleen was het slecht weer ….. bere slecht weer. Bijna net zo slecht als in Culemborg bij Vriendenschaar bij onze eerste wedstrijd. Het leek wel of het steeds harder ging regenen toen we dichter bij Houten kwamen. We moesten namelijk spelen tegen Delta Sports E9.
We hadden er, ondanks het weer, super veel zin in en ondanks de regen moesten we op een goede grasmat voetballen. De scheidsrechter kwam naar me toe om een hand te geven en te vragen of we wilden gaan opstellen ! Met de tegenstander afgesproken dat we 8 tegen 8 gingen spelen.

De wedstrijd begon en al snel was er een superactie van Wisse die het 1-0 maakte.
Ondertussen gebeurde er in de wedstrijd wel wat dingetjes!
Zo kreeg Simon een bloedneus tijdens een aanvaring met een hand van de tegenpartij, maar even later ging deze bikkel weer het veld op.
Verder in de wedstrijd maakte Delta Sports een zogeheten rommelgoal : 1-1!
De wedstrijd werd fanatiek bestreden en dat is goed en mooi. Ook weer een mooie actie van onze vrouwen en mannen en met een uitgespeelde kans schoot Wisse de 2-1 binnen, super! Niet veel later kreeg Delta Sports  toch weer de mogelijkheid om gelijkspel te maken en dat verzilverden ze dan ook: 2-2! Net voor de rust zette Delta Sports 3-2 op het scorebord! Onze spelers kwamen in de rust met argumenten dat tegenstanders schopten, sloegen en rare dingen riepen.
Ik probeerde duidelijk te maken dat we voetballend het verschil moesten maken. En als we 1 doelpunt meer zouden maken dan de tegenstander dat we de wedstrijd gingen WINNEN riepen ze allen in koor. De tweede helft gingen we dus in met goede moed.

De wedstrijd werd wat rommelig gespeeld en was ook niet een duidelijke betere helft.
Delta Sports moest een hoekschop nemen en dat werd allemaal wat snel genomen terwijl onze spelers nog aan het opstellen waren. De bal kwam er al aan tegen de nog niet oplettende schouder van Rik! Helaas eigen doelpunt  4-2. Door de schrik van de bal op de schouder of van de pijn moest Rik huilen en daar had onze scheidsrechter helaas geen oog voor. Ik riep of hij wilde fluiten om even naar Rik te kijken en liep ook gelijk het veld in om hem te helpen. Het viel allemaal wel mee en Rik kon door.  Maar het doelpunt bleef staan, prima. Even later lag Wisse huilend op het veld door een been in zijn kruis bleek later. Ik ben naar Wisse toegelopen nadat ik de scheidsrechter erop attendeerde dat Wisse daar lag. Toen heb ik de scheids gevraagd of hij nu toch echt wat alerter wou gaan fluiten. Wisse wou alleen maar doorvoetballen, de topper!

We stonden weer klaar om te beginnen, maar vanaf nu hadden we een huilende scheidsrechter!
Dat is niet leuk en zelfs zielig voor de jongen die voor de leeuwen is geworpen door Delta Sports.
Ineens bleek er ook een scheidsrechtercoördinator aanwezig te zijn. In mijn ogen had deze man al veel eerder zijn werk goed moeten doen en deze scheidsrechter moeten begeleiden door de wedstrijd heen. Ik moest op zijn spreekwoordelijke ‘matje’ komen en hij wou mij duidelijk maken dat je zo niet met kinderen omgaat. Die uitspraak snapte ik niet zo, maar een discussie was niet mogelijk.
De man besloot om de rest van de wedstrijd te staken! Zo moet je dus wel met kinderen omgaan? Iedereen was teleurgesteld en niemand snapte deze actie. Wij niet maar ook een aantal ouders en leiding van de tegenstander niet. Nogmaals jammer voor de zeer jonge en onzekere scheidsrechter .
Op deze manier een wedstrijd beëindigen is niet om trots op te zijn. Op voetbal.nl is ingevuld dat we met 5-2 verloren hebben. Wij waren bij 4-2 en gestaakt.

Groet,
Arnold van Dam