Debuut 3 nieuwe speelsters Dames 1 !

01 Apr 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Of het door de oproepen in onze verslagen komt, of gewoon door de goede resultaten afgelopen weken weet ik niet, maar vandaag konden we de inhaalwedstrijd tegen nieuwkomer Saestum met maar liefst 3 nieuwe speelsters beginnen!

Voor Annette en Loes was het een eerste officiële voetbalwedstrijd, voor Charona een terugkeer op het oude en vertrouwde SVF nest. Om Loes en Annette een goed beeld te geven van de posities, kregen ze de opdracht om eerst even vanaf de reserve bank respectievelijk de spits en de backposities te bekijken, 10 minuten voor de rust konden ze bij een 0-1 stand voor SVF worden ingebracht. Charona had ondertussen al een aantal malen laten zien dat zij de snelste speelster van deze competitie is, een mooi nieuw wapen.

Het begin van de wedstrijd was erg rommelig, het zag er al snel uit dat dit een ‘makkie’ ging worden, het enige gevaar kwam van hun snelle spits, maar tegenwoordig plakken wij daar ‘magneet’ Laura op die dit soort speelsters volledig kansloos laat. Knappe prestatie en o zo nuttig.

Iedereen wilde vandaag wel een doelpunt maken en omdat we zo geforceerd op zoek gingen, lukte het juist niet. Zelfs alleen op de keeper af werd er te hard overgeschoten… Maar gelukkig had Annick even met Charona gewisseld van positie en kwam vanaf rechts in scoringspositie, de lange hoek en een prachtig doelpunt.

In de rust was er toch wel wat te corrigeren, probeer de bal eens wat langer rond te spelen in plaats van de weg naar het doel. Dat werd uitstekend opgepikt en het 2e SVF doelpunt ging maar liefst of 5 of 6 schijven voordat Annick haar 2e doelpunt kon aantekenen. Prima steekpasses van Mariska, combinaties, voorzetten iedereen deed het goed. Loes als aanspeelpunt in de spits en Annette die net als Maaike en Kaka vol voor elke bal durven gaan. Uit een geweldige scrimmage voor het Saestum doel belandde de bal via Charona bij Loes die hem lekker binnenschoot, 0-3, wat een debuut.

Op dat moment lieten we Saestum alle hoeken van het veld zien en supporters Glenn en Roland keken met trots naar de prestaties van het team waar ze dit seizoen mee gestart waren. Als beloning ook nog eens de 0-4 een verdiend doelpunt door Debbie, die prima in dienst van de 2 nieuwkomers speelde, net zoals alle andere SVF spelers overigens.

Als we dit vol kunnen houden aanstaande zondag (AFC Quick thuis) en die zondag daarna (Aurora uit) dan kunnen we maar zo naar de 6e plaats opschuiven, we gaan ervoor!