De punten gaan mee naar huis !

30 Oct 2016 | Junioren

Zaterdag 29 oktober is de uitwedstrijd tegen Woudenberg JO17-4. De jongens hebben er zin in. De (gelegenheids-)leider ook. Erwin vlagt, Ronald is de coach langs de kant. Erwin en Ronald spreken de jongens voor de wedstrijd toe om met plezier te gaan voetballen, er voor te gaan en de strijd om de bal aan te gaan.

Vanaf het fluitsignaal wordt er geprobeerd om te voetballen, elkaar te vinden. De strijd om de bal wordt gevoerd en er zijn er een paar kansjes, voor beiden teams. Gelukkig mist Woudenberg de niet terecht gegeven penalty.

In de rust legt Ronald uit dat er meer gebruik moet worden gemaakt van het lichaam. Er zijn jongens die een goed postuur hebben, maar deze meer kunnen inzetten voor het veroveren en vasthouden van de bal. De dunste van allemaal gaat er ook voor en redt het ook, dus kom op dat kan de rest ook (hilariteit alom in het team).

Na de rust zie je meer en meer dat het fysiek inzetten van het lichaam ook werkt. Er wordt gestreden voor iedere bal en mede door de inzet van de spelers wordt de bal ook meer in de ploeg gehouden. En dan…..Yes! Menno scoort (met links). Opluchting bij de spelers, de leiders en de supporters.

Nu nog vasthouden. Het laatste fluitsignaal klinkt. GEWONNEN!!

Top gedaan jongens!

Marieke de Kruijf