De eerste seizoenshelft van de E1

20 Dec 2015 | Pupillen

Toen we eind vorig seizoen de spelersindelingen maakten stonden er 8 jongens op papier voor de E1. Door enkele aanmeldingen van nieuwe E-pupillen moest er wat geschoven worden en zodoende kreeg de E1 er nog twee spelers bij,  wat het totaal op 10 spelers maakt. Namelijk: Bram, Jason, Simon, Luuk, Teuntje, Rens, Wessel, Sjoerd, Finn en Tijl.

22 augustus de eerste oefenwedstrijd tegen sv Houten E3. Hiervoor hadden we pas twee keer getraind en dat was goed te zien. De wedstrijd ging ruim verloren, maar er waren zeker een hoop lichtpuntjes! Een week later de eerste ‘officiële’ wedstrijd voor de beker tegen ’t Goy E1. Een heerlijke pot voetbal werd beloond met een 2-1 overwinning. Na deze wedstrijd volgde nog een bekerwedstrijd die we helaas verloren van Amsvorde E1. De laatste bekerwedstrijd in november tegen sv Houten E2 speelden we één van onze beste wedstrijden van deze eerste seizoenshelft. Er werd weliswaar met 4-0 verloren maar tot tien minuten voor tijd wisten we deze 1e klasser op 1-0 te houden door uitstekend samen te werken!

12 september begon eindelijk de competitie met een uitwedstrijd bij Valleivogels E1. Een prima wedstrijd (met name de eerste helft) wisten we helaas niet winnend af te sluiten (3-2). Echter toonden we wel aan dat als we dit niveau iedere week vast kunnen houden dat we lekker mee kunnen doen in de 2e klasse! In de meeste wedstrijden hebben we dit niveau ook laten zien!!

We hebben laten zien dat als we voor elkaar willen werken, geconcentreerd zijn en, niet te vergeten, positief zijn naar elkaar dat we best wel wat wedstrijden kunnen winnen. Het allerlaatste doelpunt van deze seizoenshelft (de 7-1 tegen Woudenberg E2) toont deze positiviteit en het goede samenspel aan en willen we er toch even uitlichten. Via een prima opgezette aanval van achteruit komt de bal bij Finn terecht. Hij staat oog in oog met de keeper en kan de bal zelf op doel schieten. Echter ziet hij de geheel vrijstaande Rens naast zich staan. Door de bal naar hem te passen is ook de keeper uitgespeeld. Rens schuift de bal zo in het lege doel en zo zorgt dit prachtige ‘teamdoelpunt’ ervoor dat we ‘in stijl’ de winterstop ingaan.

Conclusie:

De E1 is 6e van de 10 geworden in deze najaarscompetitie in de 2e klasse. We hebben een prima eerste seizoenshelft gespeeld. Er is een duidelijke verbetering zichtbaar die zich hopelijk de tweede seizoenshelft doorzet!

Nog een leuk weetje: In deze eerste competitiehelft hebben alle spelers (behalve onze superkeeper Bram) minstens één doelpunt gemaakt!!

We gaan ons opmaken voor de tweede seizoenshelft waarin we een hoop tegenstanders tegenkomen uit de eerste competitiehelft… Wij zijn ervan overtuigd dat als we de goede lijn van de afgelopen weken doorzetten dat er nog vele overwinningen zullen volgen!

Groeten van de trainers/coaches van de E1,

Marcel van der Graaf, René van Straalen en Kevin Goes