De eerste overwinning is binnen, SVF – Oranje Wit

28 Oct 2019 | SVF 1

Oranje Wit is een oude bekende voor SVF. In voorgaande jaren was het meestal een overwinning en vaak met grote cijfers. Of dat dit jaar ook weer het geval zou zijn, was natuurlijk de vraag. Het vermoeden was dat Oranje Wit een geheel ander elftal zou hebben. Dit kwam ook tot uitdrukking de eerste tien minuten. Ze hadden zelfs op voorsprong kunnen komen, maar na een prima aanval was het schot op doel veel te slap en was de bal een prooi voor onze attente keeper. In de 15 minuut mocht Julian Heijmans een corner nemen die in instantie werd gepareerd, maar voor de voeten van Jorn Mocking kwam en deze wist daar wel raad mee. Heel gemakkelijk zette hij SVF op voorsprong (1-0).

De ene naar de andere aanval werd opgezet door SVF. Een hele mooie aanval werd omgezet en eindigde in een doelpunt. Over rechts werd een voorzet gegeven door Kees van Dam precies op maat voor Jorn Mocking. Jorn kopte de bal door naar Sander Mocking en hij rondde  zonder veel moeite deze aanval af (2-0). Het allermooiste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Julian Heijmans. Voorafgaande hiervan kwam een pass van Stephan Rieff over grote afstand bij Julian die zonder te denken de bal op zijn slof nam en deze in de uiterste hoek binnen schot. Onhoudbaar voor de keeper van Oranje Wit (3-0). Voor rust wist Oranje Wit ook nog te scoren. Bij het wegglijden van Justin Schoonderwoerd nam hij ook heel ongelukkig een tegenstander mee naar de grond. De scheidsrechter vond deze overtreding een penalty waard die benut werd door Oranje Wit (3-1).

SVF vergat de laatste vijf minuten voor rust te blijven voetballen, waardoor Oranje Wit de kans kreeg om op 3-2 te komen, maar SVF wist dit nog wel te voorkomen. Ook in de eerste fase na rust was Oranje Wit weer dreigend, maar SVF wist opnieuw de 3-2 te voorkomen. Hierna kwam SVF weer in het spel en ging weer beter spelen. Kees van Dam schampte nog een keer de paal. Plaatsvervangende coaches Robert Otten en Remco den Broeder hadden inmiddels twee wissels ingebracht. Nick van Vulpen voor Nando Koedam en Jesse Bongers voor Jorn Mocking.

Toch wist Oranje Wit op 3-2 te komen. Wat een voorzet had moeten worden, werd een hoge bal richting het doel van SVF. Deze ging over iedereen heen en men liet het alleen bij kijken en niemand greep in. SVF schrok hiervan en nam de touwtjes weer in handen. Een vrije bal genomen door Roy van de Bildt kwam bij Julian Heijmans die de voorsprong voor SVF op 4-2 bracht. Dit was het definitieve breekpunt in de wedstrijd. In de 72e minuut benutte Nick van Vulpen via rechts zijn snelheid én kwaliteit. Zijn strakke voorzet bereikte de vrijstaande Kees van Dam die gericht afrondde en de stand op 5-2 zette. De laatste wissel werd door SVF ingebracht, Daan de Haas voor Roy van de Bildt. SVF had in de laatste fase de touwtjes in handen. Een rode kaart voor een speler van Oranje Wit ontsierde de verder sportief verlopen wedstrijd. Deze rode kaart werd gegeven na een charge op Justin. De 5-2 werd ook de eindstand. Een prachtige opsteker voor SVF. De eerste overwinning was binnen en er zullen er zeker meer volgen.

De balsponsor vandaag was Franks Bouwbedrijf. Man of the match was keeper Marcel Laros. Aanstaande zaterdag 2 november speelt SVF uit tegen Bunnik.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint