De eerste 3 punten na de winterstop zijn binnen

30 Jan 2017 | Heren zondag, SVF 1

SVF stelt de zege op CTO ’70 veilig in de 2e helft.
De eerste drie punten na de winterstop zijn binnen:   1-6 tegen CTO’70.

De 1e helft was het nog niet in het beeld dat deze wedstrijd zo zou eindigen. SVF speelde in een te laag tempo. SVF kreeg wel kansen, maar deze bleven onbenut.  De eerste grote kans was voor Mick van de Bildt in de vijfde minuut. Met zijn snelheid was hij te rap voor de achterhoede van CTO, maar eenmaal alleen voor de keeper wist hij deze niet te passeren. CTO kwam zelfs op voorsprong. In de 12e minuut van de wedstrijd kregen zij een vrije trap net buiten het strafschopgebied van SVF. De bal verdween prachtig  in de rechterbovenhoek. Onhoudbaar voor keeper Keven Kroon. (1-0). De supporters, zo’n 25 in totaal stonden te wachten op de mooie combinatie’s die SVF liet zien tijdens de oefenwedstrijden. Deze bleven achterwege in de 1e helft. Wel was er nog een kopbal van Sören Verbeek in de 35e minuut, maar deze was makkelijk te keren door de keeper van CTO.  Toch kwam SVF voor rust nog op gelijke hoogte door Niels van den Berg na een voorzet van Sören Verbeek. (1-1)

De tweede helft begon SVF met twee wissels. Mats Vermeulen en Justin Schoonderwoerd namen de plaats in van Sander Mocking en Rik Hoekema. Duidelijk was te zien dat de trainer een hartig woordje gesproken had in de  rust met de selectie. Het tempo lag hoger ter vergelijking met de 1e helft. Duidelijk was dat de intentie aanwezig was,  dat het niet uitmaakte wie er scoorde als er maar werd gescoord. In de tweede minuut van de 2e helft kwam SVF al op voorsprong. Sören Verbeek gaf de bal mooi voor en Mick van de Bildt kon eenvoudig niet missen (1-2). De trainer wisselde nog eenmaal. Bart van Dijk kwam in het veld voor Wesley Nagel. De derde treffer liet lang op zich wachten. Het was pas in de 72ste minuut dat SVF echt afstand kon nemen van CTO. De 1-3 kwam op naam van Bart van Dijk, toen hij in stelling werd gebracht door  Sören Verbeek. De tegenstand van CTO was nu echt gebroken en SVF vergrootte in een korte periode de voorsprong.

74ste minuut: Een vrije bal, genomen door Martin Oostveen werd onberispelijk ingekopt door Sören Verbeek (1-4).
76ste minuut: Een niet te missen kans door Bart van Dijk. (1-5)
82ste minuut: De mooiste van de middag. Sören Verbeek stuurde Niels van den Berg met een pass  de vrije ruimte in, Niels op zijn beurt, gaf Mats Vermeulen een niet te missen kans. (1-6)
87ste minuut: Bart van Dijk scoorde nog eenmaal, maar zijn goal werd terecht afgekeurd wegens buitenspel.

Vlak voor het einde moest Sören Verbeek helaas uitvallen met een blessure. Hopelijk valt de blessure mee. Een mooie overwinning tot stand gebracht in de 2e helft na een matige 1e helft.

a.s. Zondag 5 februari speelt SVF de thuiswedstrijd tegen Ardahanspor.

Wim Terwint

FOTOALBUM