De bal rolt weer

27 Aug 2018 | Laatste Nieuws, SVF 1

Afgelopen zaterdag 25 augustus, een oefenwedstrijd tegen Lekvogels. Er zijn nogal wat mutaties  in de selectie. Niels van den Berg, Kevin Kroon en Martin Oostveen zijn gestopt met voetballen. Jorn Mocking, Mats Vermeulen en Wesley Heijmans zijn weer terug op het oude nest. Freek Scherpenzeel, Daan de Haas en Roy van de Bilt zijn overgekomen van de JO-19. Mick van de Bildt is nog niet helemaal hersteld van een operatie.

Helaas is Brian van Eerden, de nieuwe keeper, nog niet geheel hersteld van een blessure. Hopelijk zal hij zich snel kunnen melden bij de selectie. Alles bij elkaar dus een ruime selectie en iedereen zal moeten vechten voor een plaats bij de eerste elf.

Zoals u begrijpt werd het doel vandaag verdedigd door onze trainer. Hij deed dit weer zeer verdienstelijk, maar ideaal is dit natuurlijk niet. Edwin dient zijn manschappen te coachen vanaf de zijlijn. Hoewel hij een goede vervanger had in de persoon van Robert Otten.

Met een selectie van zeventien man, was het elftal in de 2e helft geheel anders dan in de 1e.

De 2e helft begon SVF met 6 wissels. Ik heb heel veel leuke mooie spelmomenten gezien in de gehele wedstrijd. Kijkend naar de korte periode die er getraind is, geeft dat goede moed voor de toekomst. De score werd deze wedstrijd geopend door Lekvogels, maar SVF maakte al gauw gelijk door een laag strak schot in de uiterste hoek van Jorn Mocking. Toch ging Lekvogels met een voorsprong van 2-1 rusten.

De trainer, Ton Delfgou van Lekvogels, begon de 2e helft ook met veel wissels net als SVF. Bij SVF pakte dit veel beter uit dan bij Lekvogels. SVF scoorde namelijk nog viermaal.

2x door Rik van der Mispel, 1x Bart van Dijk en 1x door Julian Heijmans. Eindstand 2-5.

Tevreden gezichten bij de supporters, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. A.s. Dinsdag speelt SVF een oefenwedstrijd uit bij ’t Goy om 20:30 uur.

Bekerprogramma is:

Zaterdag 1 sept. Thuis tegen Bunnik om 14:30 uur.
Zaterdag  8 sept. Uit tegen OSM om 14:30 uur.
Zaterdag  15 sept. Uit tegen Faja Lobi om 14:30 uur.

Ik hoop, dat vele supporters de weg weer weten te vinden bij wedstrijden van SVF en zeker bij ons eerste.

Om foto’s te bekijken van deze wedstrijd kunt u weer terecht in het Album.

Wim Terwint