Damesvoetbal populair bij SVF !

10 Apr 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Vandaag 10 april 2016,  de ´revanche´ wedstrijd tegen Aurora uit Werkhoven op het programma. Op papier een ploeg uit de onderste regionen, maar eentje om rekening mee te houden. De thuiswedstrijd werd immers met 2-0 verloren.

Bij aankomst bleek het toch een behoorlijk andere ploeg te zijn dan de vorige wedstrijd, waar destijds nog wat oude bekenden van ons meespeelden uit Aurora 1. Dit keer aangevuld met spelers uit de B, waar ik stiekem toch jaloers op ben, heerlijk om terug te kunnen vallen op je eigen jeugd als je eens speelsters te kort komt, wie weet volgend seizoen.

Maar inmiddels is er in Cothen iets anders aan de hand….

Dames Aurora - SVF 10 april 3

We keken onze ogen uit toen we steeds meer bekende SVF-ers langs de lijn zagen verschijnen, het damesvoetbal wint aan populariteit. Zelfs opa Kees en oma Annie van den Berg waren naar Werkhoven afgereisd, samen met nog zo’n kleine 30 andere supporters!

Een heerlijke groene sfeer dus en een prachtig zonnetje zouden ons deze middag aan de overwinning gaan helpen. Debutanten Loes en Annet hoeven we vanaf nu niet meer apart te noemen, spelen weer heerlijk hun wedstrijd en zijn inmiddels vaste waarden in dit vriendenteam.

Een vertrouwd spelbeeld in de eerste helft, Aurora werd op hun eigen helft gehouden en de bal werd prima rond gespeeld. Een schot voorlangs door Annick, net gemist door Manouk. Debbie alleen op de keeper af, keihard geschoten maar ook prima gered door de keeper van Aurora. Ook laatste man Shannon vd Valk van Aurora maakte het onze Debbie erg lastig. Wederom een prima steekbal op Debbie, de keeper van Aurora het doel uit en prima doorgezet door Debbie die de bal blokte, deze rolde langs de keeper en Annick was alert om hem het laatste tikje te geven 0-1.
Deze voorsprong kwam geen enkel moment meer in gevaar en het wachten was op een grotere uitslag. Toch bleef deze uit en konden we de rust in met een acceptabele voorsprong.

In de 2e helft geen spannende ontwikkelingen meer, Aurora had wat omzettingen gedaan en kwam iets meer van de eigen helft af. Twee afstandschoten en een vrije trap, maar verder waren de gevaarlijke momenten toch weer voor SVF. De 0-2 had het ons wat makkelijker gemaakt, maar met deze uitslag kon het meegereisde publiek prima leven.

Nog even heerlijk in Werkhoven op het bordes een biertje gedronken en toen weer met de 3 punten op zak naar Cothen! Stevig op de 6e plaats wacht volgende week de nummer laatst Saestum, zeker niet te onderschatten maar 3 punten moeten er toch weer in kunnen zitten.

Voorafgaand aan deze wedstrijd zal er een nieuwe sponsor welkom worden geheten, inderdaad Damesvoetbal in Cothen staat stevig op de kaart en is ook aan het bedrijfsleven niet voorbijgegaan, complimenten Dames, ga zo door!

Hans de Ligt