Dames 1 tegen koploper SO Soest Dames 1

23 Jan 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Eindelijk, de hervatting van de voetbalcompetitie, prachtig weer en dus een goede opkomst qua publiek. Na een paar bewogen weken, konden we ons vandaag lekker richten op het leukste spelletje dat er maar is, voetbal.

Zo snel mogelijk weer de focus op deze wedstrijd, waarbij deze keer trouwste supporter van ons team Claus Heijstek de balsponsor was en dus werd getrakteerd op de bijbehorende wedstrijd-bal-taart. Door een misverstand was er helaas geen scheidsrechter, maar gelukkig bracht grensrechter van het eerste heren team, Joop van Ditmarsch, direct de oplossing. Super bedankt Joop voor je opoffering om na 90 minuten vlaggen ook nog eens 90 minuten deze ‘kraker’ te leiden. Ook gelegenheidsgrensrechter Jimmy, bedankt.

Wat kunnen we zeggen over de wedstrijd? De eerste 25 minuten ging het gelijk op, waarbij Annet als de brandweer over het veld joeg, wat een inzet. Ook Maaike, met de inmiddels beroemdste opa van het dorp, liet zich niet onbetuigd en zeker was dat SO Soest een warme middag zou beleven.

Omdat we vandaag maar liefst 17!! speelsters op het wedstrijdformulier hadden staan en bij ons iedereen mag voetballen, werd er rond de 30e minuut een viervoudige wissel uitgevoerd. Misschien was het daardoor even aftasten, maar al snel profiteerde de magnifieke nummer 22 van SO Soest (contract ligt hier voor jou klaar!) van een klein beetje ruimte en haalde verwoestend uit in de kruising, zelfs de keeper van Ajax had deze niet kunnen houden Patricia 😉

Een beetje aangeslagen, maar met volle overgave bleven we het Soest lastig maken in de hoop dat de bal een keer goed voor de voeten van een van onze snelle spitsen zou komen. Nog wat gewisseld en al snel brak de rust aan.

We moesten proberen onder de druk van Soest uit te spelen, maar de coach van Soest had niet alleen de beschikking over een jong, maar vooral zeer getalenteerd team en bovendien heeft zij mij tactisch geweldig overtroefd, zo sportief moet ik wel zijn.

Toch werden we niet weggespeeld, vooral door de enorme inzet van onze toppers. Op een of andere manier vonden we in balbezit niet de rust of de vrije man en bleef het erg rommelig. Nogmaals een prachtig doelpunt van nummer 22 en wederom onhoudbaar… 0-2.
Hoewel we niet in scoringspositie kwamen, konden we het deze meiden vanmiddag toch er lastig maken. Veel duels waarin het lichaam van onze dames op de juiste manier werd gebruikt!

Na een prachtige vrije trap van Soest die uiteen spatte op de bovenkant van de paal, konden we stellen dat we door de inzet en uitblinkers over de hele wedstrijd, Patricia, Mariska, Annick en Maaike de schade beperkt hebben kunnen houden.

De ‘Best-Ellen’ award is deze week wat mij betreft zonder enige twijfel voor Anouk, proficiat namens onze sponsor Nick van der Linden van ’t Oude Raedthuys.

Tenslotte complimenten aan het gehele team, voor de fantastische inzet en opkomst en de spontane toffe peer actie, we hopen dat iedereen genoten heeft van dit gezonde stukje fruit van lokale bodem.

Trotse coach
Hans de Ligt

Schrijf je in voor de nieuwsbrief