CDW JO12-2 – SVF JO12-2 4 september 2021

06 Sep 2021 | Laatste Nieuws

Het seizoen ‘21-‘22 is begonnen, en hoe!
De voorbereidingsperiode was kort, de trainingen intensief. Het was dus spannend of de kinderen de wedstrijd conditioneel aan zouden kunnen. En, we hebben enkele mutaties in het team. Wytske en Julius zijn nieuwe gezichten. Indy natuurlijk ook, maar die is momenteel herstellende van een gebroken enkel en dus nog niet fysiek aanwezig.
En we hebben nieuwe tenues, waar we de sponsoren De Jonge Graaf, HSH Forklifts en Laysan hartelijk voor willen bedanken!
De eerste wedstrijd dus, uit bij CDW, inmiddels een vaste derby. De trouwe supporters weer langs de kant, CDW nog even snel een veld aan het prepareren, grijs en grauw weer (waterkoud zelfs) en we beginnen om 08:35uur op een vers gemaaid grasveld. De geur van gras is heerlijk.
De wedstrijd begint, de kids moeten duidelijk wennen. Natuurlijk hadden we eind vorig seizoen nog wat wedstrijden, maar de zomervakantie was in vergelijking veel langer. CDW heeft veeeel grotere kinderen in het team, onze kids zijn onder de indruk. Maar ik herinner SVF nog aan de wedstrijd in vorig seizoen, waar we met een grote achterstand en minder spelers een mooi en verdiend gelijkspel uit het vuur sleepten. “Oh ja….dat was ook zo, nou dan gaan we er tegenaan trainer!” Kijk, that’s the spirit.
Het eerste kwart was er toch wel een van zoeken en in ritme komen. Vooral ook tegenhouden, want CDW was wel sterk. Net voor de eerste pauze wordt het 1-0. Jammer, was niet nodig. Anderzijds was het wel een kantelmoment. SVF scoort direct na de eerste pauze via Tjeerd (dank voor jouw invalbeurt!) de 1-1. De flow komt er in. In de 20e minuut scoort Stefan zelfs de 1-2! Een mooie aanval ging daar aan vooraf. Net voor de pauze scoort CDW toch nog 2-2. Even rusten en iedereen complimenteren met de geleverde arbeid. De vraag ‘hoe lang moeten we nog…..’ is onvermijdelijk. Nou, nog 30 minuten!
We hebben gelukkig goede wisselbeurten, zodat iedereen rust kan pakken, en spelers met ‘pijntjes’ (ja, kinderen kijken goed naar de profs hè ?) wat verzorging kunnen krijgen.
Maar feit blijft voor iedereen; de vermoeidheid neemt langzaam toe. CDW loopt uit naar 3-2 en 4-2 in het derde bedrijf. Gaan de koppies hangen? Nee hoor, mooi niet! In het laatste kwart gebeurt hetzelfde als vorig seizoen; SVF vindt een extra batterij en spirit. We zetten CDW langzaam vast en krijgen de kansen. Want ja, ook CDW is moe….
In het laatste kwart is het smullen! Iedereen ontwaakt spontaan uit de ochtenddip en wordt in een moment warm! Tjeerd knalt de 4-3 op het scorebord en Stefan de 4-4. Het lijkt erop dat de vrede op deze stand wordt gesloten, maar daar denkt SVF anders over. Net voor het eindsignaal heeft Mats een weergaloze actie langs de zijlijn, trekt de bal afgepast voor en wie is daar? Jawel; Jayden! Onze goaltjesdief tipt de bal binnen 4-5!! Door het dolle gaan we met z’n allen.
Het was weer genieten. Op naar volgende week, we hebben er al weer zin in!
Alle kids een dikke pluim, hard gewerkt en meer dan verdiend gewonnen.

⚽️⚽️⚽️