CDW JO11-2 – SVF JO11-2 03-10-2020

05 Oct 2020 | JO11-1

Gelukkig, we mogen blijven voetballen ondanks de aangescherpte maatregelen vanwege Corona. Dat gaan we dan lekker doen in Waik tegen CDW. Een geduchte tegenstander, een team met kwaliteit.
We verzamelen op tijd en we maken er het beste van. De kantine bij de verenigingen zijn gesloten dus worden koffie en koekjes meegenomen. Goede ideeën en het is nóg gezelliger aan het worden langs de lijn. We hoefden ons ook niet om te kleden, want de boys en girls hadden zich thuis reeds omgekleed. We beginnen daarom op tijd, stipt 08:30.
Het begin is voor SVF. Kans op kans, en de paal staat meermaals in de weg. Maar de keepster van CDW staat ook letterlijk haar mannetje door uitstekend keeperswerk. Dat er door SVF niet gescoord wordt is mede haar verdienste.

Maar het lukt uiteindelijk dan toch. Na de vele kansen en meerdere corners scoort Karel in de 10e minuut de 0-1. Tot de eerste pauze gaat het verzorgde voetbal en de druk door SVF onverminderd voort, maar zonder goals.
CDW wil graag maar het lukt niet. Kansjes hebben ze wel maar verder heeft Tygo niet zo veel te doen. SVF is echt goed, de moed zakt CDW langzaam maar meer in de schoenen.
Nadat Karel de 0-2 aantekent komt daarna dat moment. Een uitbraak van CDW die prompt in het goal beland 1-2. Teun gooit gelukkig het slot er weer op met een hard schot waarbij de bal via 2 palen (ja, dat kan!) in de goal beland 1-3.

In de pauze onze bikkels een compliment gegeven voor het mooie en wervelende (aanvals)spel. Verdedigend moet er wat beter worden samengewerkt door het team. Maar aanvallend waren we zo sterk dat verdedigen ietwat minder aandacht kreeg.
Na de pauze komt CDW er niet meer aan te pas. Iedereen bij SVF werkt zich een slag in de rondte, de verdediging van CDW valt uit elkaar. Een prachtige aanval wordt subtiel binnen getikt door Mats 1-4. Echt een uitgespeelde goal.

Iedereen bij SVF heeft kansen op een goal, maar of de keepster of de paal en lat staan weer eens in de weg…..het inmiddels gebruikelijke concept. Op het eind laat Stefan ook nog even van zich horen en schiet de 1-5 en 1-6 op het scorebord.

Een dik verdiende winst voor onze bikkels. De boys en girls hebben weer power laten zien, ook datgene waar we hard voor trainen! Complimenten voor de scheidsrechter en de sportiviteit in de wedstrijd. Ook complimenten voor de ouders, opa’s en oma’s die zich goed hebben gehouden aan de regels. Ze hadden daarnaast ook de handen ‘vol’ aan de koffie en de koekjes……benieuwd wat de volgende wedstrijd voor inventiviteit oproept ?.

Helaas moeten we in verband met de vakantie weer wachten op het volgende moment van competitie, dat is pas op 31 oktober……. Het nieuwe programma is overigens (nog) niet bekend, maar we trainen wel gewoon door.

⚽️⚽️