CDW J08-3G tegen SVF J08-2

07 Oct 2017 | Pupillen, SVF JO08-2

Jaja u leest het goed. Er zijn sinds deze week 2!!! JO8 teams bij SVF. Het JO8-1 team neemt nu de competitie van de nieuwe JO8-2 over. Wij van de JO8-2 starten in een nieuwe competitie. We lopen 2 wedstrijden achter, maar die halen we wel in.

Vandaag staat alweer de 2e derby van het seizoen op het programma. Door de competitie wijziging zitten we weer bij CDW in de competitie. De jongens en Bente kennen de tegenstander al van de Beker wedstrijden. Toen hebben we een leuke pot gezien, helaas verloren met 2-5. U zult begrijpen dat coach Gerjan op revanche uit is.

De wedstrijd is al 10 minuten oud als de reporter terug komt van het drinken halen. SVF heeft veel balbezit en creëert kansen. Dan komt de bal bij de grootste jongen van CDW. Die schiet de bal in ondanks de handen van de keeper wordt het 1-0.

Veel druk van SVF en veel balbezit. Maar we komen moeilijk op de helft van CDW. Na een botsing tussen Tom en Tim komt de bal bij CDW en die schieten hoog in. 2-0.Lars en Bente zetten goed druk zo komt de bal bij Tim en die weet helaas de goal niet te vinden. Goede loop actie van Tom en via Bente bijna een doelpoging. Freek zet een goed blok. Helaas geen goal tot gevolg.  Tom komt door en wordt getackeld, helaas een thuisfluiter en geen vrije bal.  Einde eerste helft.

De tweede helft trapt CDW af en wisselen Bente en Tygo van Tenue en Bente dus op de goal. Na de aftrap veroveren we de bal en komt Tom gelijk voor de goal en schiet naast. Weer mooi samenspel van Tygo en Tom, maar helaas net naast. Freek en Lars verdedigen goed. Helaas komt CDW voor de goal en schiet de 3-0 binnen. Na een vreemd genomen uitbal komt de bal bij Lars een op een op de goal helaas in de handen van de keeper. Tom verovert de bal en komt ook 1-op-1 voor de keeper. Helaas weer net niet raak.

Na een elleboog stoot krijgt SVF een vrije bal, deze wordt goed genomen en komt voor de goal en Tim tikt hem wonderschoon binnen. 3-1.

De verdediging staat goed met Vigo, Lars en Freek. Na een goede onderschepping komt Tom weer alleen door, maar weet helaas de bal niet tussen de palen te krijgen. Top spel. Einde wedstrijd.

De revanche is gelukt: 2 tegen doelpunten minder. Helaas geen punten.

Op naar de volgende wedstrijd: 8:45 thuis tegen Schalkwijk.

Patrick Terschegget    Foto’s: Dirk-Jan Kraan