CDW 5 – SVF 2

21 May 2023 | Laatste Nieuws

Helaas alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen en ondanks dat beide ploegen nergens meer voor speelden waren beide ploegen voor de wedstrijd gebrand om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Het gaat hier natuurlijk om CDW 5 – SVF 2. Omdat het de laatste wedstrijd van het seizoen was, kreeg iedereen (incl. geblesseerden, standaard afwezigen en nog net niet onze trouwe toeschouwers) speelminuten. Dit betekende dat zelfs Raymond na een jaar afwezigheid opwachting voor zijn langverwachte debuut opmaakte. Voor de volgende keer is het wel handig om een tweede kleedkamer aan te vragen.

Helaas was onze aanvoerder Nick Verminder ook deze wedstrijd afwezig. Dit betekende dat iemand anders de verantwoordelijkheid voor het aanvoerderschap moest oppakken. Remco was niet bang vandaag en wees Bram Verkuijl aan als aanvoerder voor deze wedstrijd vanwege zijn aanwezigheid op bijna ALLE trainingsavonden dit jaar. Bram voelde zich meteen geroepen deze taak serieus op zich te nemen en wilde in plaats van de witte aanvoerdersband ook per se de regenboogaanvoerdersband dragen om SVF te vertegenwoordigen.

Goed, vandaag de wedstrijd CDW 5 – SVF 2. We waren als SVF gebrand om te winnen en begonnen de 1e helft ook sterk.Voor SVF was de linksbuiten van CDW bekend uit de vorige wedstrijd, maar gelukkig had Lars van Bemmel een grote broekzak mee en hebben we die de hele eerste helft niet gezien. Zowel CDW als SVF creëerde weinig kansen en beide ploegen hadden moeite om de afvallende bal op het middenveld te winnen. Aan het eind van de eerste helft kwam het eerste schot vanuit CDW, die gelukkig op de lat viel en zodoende eindigde met een sisser.

In de 2e helft kwam vanuit een aantal fanatieke spelers de wil om te winnen omhoog. Onze Kees pakt op het middenveld de bal af en dribbelde langs vier man om de bal uiteindelijk achter de keeper te schuiven! 0-1 voor SVF! Helaas kreeg de linksbuiten van CDW het ook op zijn heupen en begon veel diep te lopen. Na een aantal gemiste kansen schoot hij de 1-1 strak langs de paal af in het net. Ook de 2-1 volgde snel nadat het goede verdedigen van de eerste helft zijn tol begon te eisen. Door het warme weer gaf een drinkpauze ons de kans om gezamenlijk een aanpak voor de linksbuiten te bedenken. Met betere rugdekking dachten we hem weer af te kunnen stoppen. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas kwam de 3-1 vanuit een andere hoek. CDW nam een corner en Ewout riep: ‘LOOOSSSSS’!! Dat nam hij iets te letterlijk want hij had de bal helaas niet vast. CDW kon de bal daarmee makkelijk inschieten. Ook de laatste tien minuten van de wedstrijd gebeurde er van alles: We kregen de 4-1 nog tegen en Bryan Pouw hield het na 4 minuten in het veld gestaan te hebben weer voor gezien. Ook kreeg publieksfavoriet Rick Hoekema zijn verdiende afscheid met een wissel in de 85e minuut, met applaus voor de prachtige carrière die Rick binnen SVF heeft gehad. Maar misschien nog wel het allermooiste: onze debutant Raymond stond precies op de goede plek voor het doel van CDW en schoot de bal heel nonchalant in de kruising. De eindstand is daarmee CDW 4 – 2 SVF. Ondanks dat SVF meer had verdiend, was het een sportieve wedstrijd die door de scheidsrechter van CDW in goede banen is geleid.

Omdat op CDW na de wedstrijd weinig te beleven viel zijn we met het team naar SVF gegaan. Nadat iedereen de eerste paar biertjes achterover getikt had was het tijd voor een aantal bedankjes, speeches en nieuws over volgend jaar! Afgelopen half jaar heeft Remco samen met Rob het trainer- en leiderschap opgepakt, we willen ze beide bedanken voor het ontzettend gezellige half jaar waarin we voetballend enorm vooruitgegaan zijn. Met trots kunnen we dan ook melden dat Rob voor een jaar heeft bijgetekend! Menig dorpsgenoot zal Remco daarentegen deze zomer veel zien hardlopen om zich op te maken voor een nieuw seizoen. Dit jaar niet op bank, maar terug op zijn vertrouwde plek: binnen de witte lijnen.

Daarnaast nog even aandacht voor het volgende: We zijn weer volop aan het scouten om uitgebleven talenten binnen SVF volgend jaar weer een plek te geven. Ben jij in staat de bal met je voet te raken en vind je het ook leuk om te voetballen? Geef je gewoon op bij SVF via het aanmeldformulier op de site! Je krijgt er een hoop gezelligheid en (zeker als je dat wil) genoeg speelminuten voor terug!

Fijne zomerstop en we zien iedereen graag volgend jaar weer terug langs of op de velden van SVF!

Jesse de Kruijf