Candia JO11-2 tegen SVF JO11-2

30 Sep 2017 | JO11-2, Pupillen

Zaterdag 30 september 2017

Vandaag mag ik aanvoerder zijn. Dat vind ik best leuk. Zeker omdat ik vandaag ook ga trakteren, ben 10 jaar geworden. Na de wedstrijd vier ik mijn feestje thuis.

We spelen vandaag uit tegen Candia in Rhenen. Er waren de nodige ouders mee om ons aan te moedigen. We gingen warmlopen op het echte gras, daar krijg je best natte voeten van. Maar wij zijn bikkels en gaan gewoon door.

We wisten dat het een zware wedstrijd zou gaan worden, want ze hadden gewonnen van teams die wij ook wel lastig vinden. Maar we gingen vol enthousiasme beginnen. Helaas wist Candia snel tot scoren te komen. De aanvallers van Candia spelen goed samen over en zijn handig met de bal.

We bleven goed samenwerken, maar we kwamen net wat te kort. Als we de bal hadden afgepakt, wist de tegenpartij er toch weer mee vandoor te gaan. Soms lukte het ons ook om op het doel te schieten, maar we hadden zoveel energie nodig om de bal af te pakken dat er weinig kracht in het schot zat. Maar achterin bleven we ook hard samenwerken, waardoor er ook een aantal mooie reddingen zijn geweest. Toen viel er nog een doelpunt voor de tegenstanders, 2-0.

In de rust even een pep tolk van Jan-Willem, Arthur en Bas. Met elkaar besloten dat we ervoor gaan, het kan nog steeds.

Soms lukt het ons ook om de bal af te pakken en voor het doel te komen. We gaven elkaar een voorzet, maar onze teen was net te kort om de bal goed te raken. We bleven hard werken en Candia wist niet tot scoren te komen. Aan het eind van de tweede helft scoorde Candia twee doelpunten snel achter elkaar. Helaas wisten we tijdens deze wedstrijd niet tot scoren te komen. De scheids floot voor het eindsignaal, helaas verloren. De tegenstanders waren niet eens blij dat ze gewonnen hadden, ten minste zo keken ze. De coach van de tegenstanders die heeft de hele wedstrijd achter elkaar gesproken, hij praten zo snel. Je kon het echt niet volgen.

Na de wedstrijd heb ik lekker op taart getrakteerd en een snoepje. Lekker samen onder de douche gestaan en volgende week weer vol goede moed beginnen aan de volgende wedstrijd van de competitie.

Jurre Naron