Candia JO10-3 – SVF JO10-2 25 januari 2020

03 Feb 2020 | JO10-2

Ja, moeten we een keer vroeg spelen, dan ook maar gelijk even naar Rhenen. Ogenschijnlijk dichtbij, toch een aardig stukje rijden. Als daarbij iedereen, inclusief de leider, de exacte locatie niet kent, kan je heel dichtbij komen maar het dan toch niet zien….. Maar, we zijn aangekomen en hebben na een omkleedpartij in een koude kleedkamer, iets verlaat het veld bereikt.

We spelen met een oranje bal en op een kunstgrasveld met heeeel veel zwarte korrels. De teams hebben beide genoeg spelers, er volgt dan ook een verzoek van de trainer van Candia om 7 tegen 7 te gaan spelen. Dat doen we in eerste instantie niet, wellicht in de tweede helft.
De wedstrijd begint heel erg goed aan de kant van SVF. Stefan krijgt de eerste kans. Jayden volgt snel met een dot van een kans maar hij raakt de bal niet lekker……of de goal stond niet goed. Feit is de bal er niet in gaat. Het eerste kwart is duidelijk voor SVF, maar de brilstand staat bij de eerste pauze op het bord.

Na de pauze besluit Lars zich er mee te gaan bemoeien en scoort terecht en verdiend de 0-1 en 0-2. De tweede is een beauty, een schot van grote afstand die met een boog over de keeper heen in het netje valt. We gaan even rusten en tevreden zijn, onze boys en girls spelen een goede wedstrijd. Tsja, dan na de rust toch overstag en akkoord op wederom het verzoek voor 7 tegen 7. Dat gaat in het begin niet goed. Candia komt voor de 2e break terug tot 2-2. Oei, SVF moet de rug rechten.

In het vierde kwart laat SVF zien waarvoor het is gekomen; punten pakken! En dat door ongelofelijk mooi voetbal en grote inzet! Wederom scoort Lars 2 keer, de 2-3 en 2-4. Wat een wedstrijd, wat een strijd. In een onbewaakt ogenblik (de scheidsrechter ziet en passant 2 overtredingen over het hoofd) schiet Candia de 3-4 er in. We protesteren nog, maar weten ook met nog een minuutje voor de boeg, dat we dit ‘professioneel’ uit moeten spelen. Dat lukt! Tevreden en uitbundig blij gaan we huiswaarts met de punten in de tas….evenals een berg kunststof korrels in de schoenen.
Volgende week om 09:45 uur thuis tegen een nieuwe en onbekende tegenstander, VRC.

Komt allen weer kijken, onze toppers zullen jullie niet teleurstellen!

⚽