Candia 4 – Svf 2

10. Mano Nikolidakis
  11. Marcel Odijk
  12. Scott Kleinen
  13. Roy van de Bildt (ook bij 1)

Svf ging goed voorbereid naar deze wedstrijd in Rhenen. Een aantal spelers van de selectie hangen dicht tegen het eerste aan en dat zag je nu ook weer terug bij de selectie van het 2de. 3 van deze spelers moesten daarna zelfs nog bij het eerste aansluiten. We kwamen aan bij het veld en zagen dat het veld er slecht tot zelfs beroerd bij lag. Veel hobbels in het veld en overal lagen bladen en afgebroken takken. We hadden voordat de wedstrijd begon gezegd probeer de bal eerst aan te nemen en dan meteen doorspelen zodat de bal lekker blijft rondgaan. Dit gebeurde bij vlagen heel sterk en kwamen al snel op voorsprong door een goal van Adoni.

Svf had deze wedstrijd aardig onder controle op dit slechte veld maar bleef aardig combineren en daar profiteerde Adoni weer van door de 0-2 binnen te schieten. Candia probeerde daarna alleen maar de lange bal te hanteren. Svf had gelukkig een sterk duo centraal achterin staan en won heel vaak de lange bal. Helaas kreeg de nummer 14 van Candia iets te veel ruimte en lepelde de bal in de verre hoek over Ewout heen 1-2. We zeiden met z’n allen scherp blijven we hebben deze wedstrijd onder controle. Gewoon lekker de bal rond blijven gaan en dan komen de kansen vanzelf. Vlak voor rust schoof de boel door waardoor Nick Vermeer door kon schuiven en hij sprinten richting de spitspositie. Sander Botman zag dit goed en gaf de lange bal richting Nick. Die nam de bal aan en met een een tweetje kon Nick de bal ook in de verre hoek over de keeper heen schieten 1-3. Svf ging lekker de rust in.

In de kleedkamer stond wat limonade. We waren allemaal heel positief maar we moesten natuurlijk scherp blijven. Candia was gevaarlijk met de lange bal naar voren en een snelle en behendige buitenspeler die al een aantal jaar ervaring had. In de rust werd er nog niet gewisseld maar dit gebeurde 10 min na rust. Marcel kwam erin voor Roy en Scott kwam erin voor Ralph. Hierdoor ging Bart op links midden voetballen en Marcel links achterin. Na deze wissels bleef Svf gewoon door combineren en zag je dat Candia er niet meer aan kwam. Door goed combineren kwam er nog een doelpunt maar niemand weet hoe het buitenspel was inclusief de scheidsrechter niet maar het grenssie stond weer lekker te vlaggen. De scheidsrechter ging even later toch naar deze man toe en keurde het doelpunt af.

Svf was daar niet blij mee en ging daardoor nog beter voetballen om de voorsprong uit te breiden. Door een mooie combinatie van achteruit kreeg Lars van Bemmel het op zijn heupen en kwam hij in het 16 meter gebied. Iedereen dacht dat hij ging voorzetten maar hij schoot hem in een keer in de verre hoek. Ik denk dat niemand die zag aankomen. Marge van 3 je zou denken Candia is wel gebroken. Helaas kreeg Candia een vrije trap op de rand van het 16 meter gebied. De nummer 11 van Candia ging achter de bal staan en hij krulde deze netjes in de kruising. Ewout dook nog wel naar deze bal maar zelfs voor hem was deze bal onhoudbaar.

Svf moest scherp blijven want we wilden deze wedstrijd niet verliezen. Candia bleef de lange bal hanteren en dit leidde toch nog tot een paar gevaarlijke kansen. Ewout stond goed te keepen en hield Candia op 2 doelpunten. Svf bleef maar door combineren en dat pakte goed uit. Een aanval via de linker kant kwam voor de voeten van Ralph en Scott. Scott zag zijn kans en schoot tegen een speler van Candia aan. Daardoor ging de bal de andere hoek van de keeper en stuiterde heel langzaam in het goal 2-5. Na dat deze goal was gevallen zag je dat Candia was verslagen en was het ook bijna tijd. Svf voetbalde deze wedstrijd uit en iedereen was blij met deze overwinning.

Volgende week op naar Svp in Veenendaal.

Dan moet iedereen er weer staan want dat wordt geen makkelijke pot.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief